کد خبر: ۳۸۵۵۴
۱۶:۱۶ -۰۴ بهمن ۱۴۰۰
استارت آپ ها که بر اساس یک ایده خلاقانه شکل می گیرند اگر بتوانند با جذب سرمایه کار خود را توسعه دهند، به سرعت رشد کرده و به جایگاه مناسبی از نظر اقتصادی در آینده دست پیدا می کنند.

استارت آپ

نشان تجارت - به گزارش سایت شنبه مگ و به نقل از وب سایت آموزش بورس، امروزه استارت آپ ها راهی موثر برای شروع یک کسب و کار جدید در سراسر دنیا محسوب می شوند. اگر به گذشته نگاه کنیم در می یابیم که وجود اکثر شرکت های بزرگ در دنیا مدیون ایده های ساده و خلاقانه سازندگان آن ها بوده است

این ایده های خلاقانه و جدید که به ذهن افراد زیادی می رسند در قالب استارت آپ می توانند به پروژه های بزرگ در آینده تبدیل شوند اما همه کسانی که ایده یا طرحی جدید برای راه اندازی یک پرژوه دارند، با مشکل عدم سرمایه کافی رو به رو هستند. اگر مشکل عدم سرمایه مناسب حل نشود، استارت آپ ها هرگز فرصت رشد پیدا نمی کنند و ایده های پشت آن ها هر چند خلاقانه و بکر باشند، بدون استفاده باقی خواهند ماند.

بنابراین اکثر استارت آپ ها برای این که بتوانند طرح خود را اجرایی کنند نیازمند سرمایه کافی برای رشد و توسعه طرح خود هستند. روش های مختلفی برای جذب سرمایه وجود دارد اما ما می خواهیم دو روش جدید را به شما معرفی کنیم: تهیه سرمایه مورد نیاز استارت آپ ها از طریق بورس و فارکس. اما پیش از معرفی این دو روش به مفهوم استارت آپ و روش های معمول جذب سرمایه برای آن می پردازیم.

آشنایی با مفهوم استارت آپ

استارت آپ ها که بر اساس یک ایده خلاقانه شکل می گیرند اگر بتوانند با جذب سرمایه کار خود را توسعه دهند، به سرعت رشد کرده و به جایگاه مناسبی از نظر اقتصادی در آینده دست پیدا می کنند.

استارت آپ ها می توانند شامل همه حوزه های مربوط به کارآفرینی باشند. یعنی هر شغل و کاری که تصور کنید، می تواند در قالب یک استارت آپ گنجانده شود. در واقع کاری که شرکت های استارت آپی می کنند نوعی کارآفرینی است که باعث اشتغال زایی در کشور می شود و به رونق صنعت کمک زیادی می کند. به همین خاطر است که استارت آپ ها نقش مهمی در پویایی و سلامت اقتصادی یک کشور بر عهده دارند.

همان طور که پیشتر گفتیم این شرکت های استارت آپی با یک ایده ساده شکل می گیرند اما برای ادامه حیات به سرمایه نیاز دارند. در ادامه با روش های به دست آوردن سرمایه توسط این شرکت ها آشنا می شویم.

روش های معمول جذب سرمایه برای استارت آپ ها

استارت آپ ها با روش های مختلفی سرمایه مورد نیاز خود را جذب می کنند که ما در این جا به سه نوع از رایج ترین آن ها می پردازیم.

۱- استفاده از کمک های دولتی و  وام گرفتن

یکی از روش هایی رایج جذب سرمایه برای استارت آپ ها، استفاده از کمک های دولتی و  وام گرفتن است. برای این که شما بتوانید از این نوع کمک ها برای استارت آپ خود استفاده کنید باید طرح مورد نظر خود را به صورت دقیق به همراه پیش بینی هایی که برای برآورد سرمایه انجام داده اید، به بانک ها یا موسسات دولتی ارائه کنید.

یکی از مشکلاتی که در این روش وجود دارد، این است که در صورت شکست استارت آپ یا اشتباه در  محاسبات برآوردهای مالی نتوانید وجه دریافتی را بازپرداخت کنید.

۲- سرمایه گذاران فرشته

یکی از روش های مناسب جذب سرمایه برای کسب و کارهای نوپا، استفاده از کمک های مالی سرمایه گذارن فرشته است. این سرمایه گذاران که در واقع شرکت های خصوصی هستند به تامین مالی استارت آپ ها می پردازند البته در ازای این کار میزانی از سهام شرکت را به دست می آورند و شما به عنوان صاحب استارت آپ باید تعیین کنید که چه میزان از سهام شرکت را در ازای این کار واگذار خواهید کرد.

۳- شتاب دهنده ها

یکی دیگر از روش های معمول جذب سرمایه در استارت آپ ها، شتاب دهنده ها هستند. شتاب دهنده ها مثل سرمایه گذاران فرشته، در ازای حمایتی که از استارت آپ می کنند، بخشی از سهام شرکت نوپا را دریافت می کنند. این شتاب دهنده ها هم در مراحل اولیه و هم در آینده به حمایت خود از این شرکت های نوظهور ادامه می دهند.

حالا که با سه روش رایج جذب سرمایه آشنا شدید به دو روش جدید و جذاب برای تهیه سرمایه مورد نیاز استارت آپ ها می پردازیم.

جذب سرمایه از طریق بورس

یکی از روش هایی که به شما در تامین سرمایه مورد نیاز برای اجرایی کردن طرح های استارآپی کمک فراوانی می کند، جذب سرمایه از طریق بورس است. اگر شرکت تان را تا حدودی توسعه داده اید، برای به دست آوردن سرمایه بیشتر می توانید سهام شرکت را در بازار سرمایه بفروشید. اما اگر سرمایه اولیه ایی دارید و می خواهید آن را برای رونق کسب و کارتان افزایش دهید، دو راه پیش رو دارید: سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم.

۱- سرمایه گذاری غیر مستقیم: در این روش با استفاده از صندوق های سرمایه گذاری می توانید سرمایه خود را بیشتر کنید. در این روش به تخصص خاصی نیاز ندارید اما خب در این صورت حاشیه سودتان کم است.

۲- سرمایه گذاری مستقیم: با استفاده از این روش شما سود بیشتری به دست می آورید اما حتما به دانش مالی و بورس نیاز خواهید داشت. پس بهتر است پیش از شروع از منبع های حرفه ای مثل آموزش رایگان بورس استفاده کنید.

جذب سرمایه از طریق بازار فارکس

فارکس یکی از بازارهای با پتانسیل بالا برای افزایش سرمایه اولیه است (برای اطلاعات بیشتر به مقاله فارکس چیست سایت آموزش بورس مراجعه فرمائید). مثل فعالیت در بورس، در این جا هم می توان از دو روش مستقیم و غیر مستقیم برای درآمد زایی استفاده کرد.

۱- سرمایه گذاری غیر مستقیم: موسسات مالی معتبری وجود دارند که شما می توانید با واگذاری سرمایه تان به آن ها به کسب سود بپردازید. از آن جایی که این موسسات کارمزدی را از سود شما بر می دارند، سود شما در پایان کمتر از سرمایه گذاری مستقیم خواهد بود.

۲- سرمایه گذاری مستقیم: در این روش شما با کسب دانش کافی درباره فارکس، می توانید سود بیشتری نسبت به حالت قبلی به دست بیاورید اما برای این کار باید آموزش های لازم در این زمینه را دیده باشید. بهتر است پیش از قدم گذاشتن در این راه برای افزایش سرمایه استارت آپ تان با آموزش رایگان فارکس، دانش خود را ارتقا دهید.

در این مقاله با روش های مختلف جذب سرمایه برای استارت آپ ها آشنا شدیم. حال این شما هستید که باید روش مناسب خود را پیدا کنید.

منبع: www.shanbemag.com/raising-capital-through-the-stock-market

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون