کد خبر: ۳۸۳۰۶
۰۹:۳۲ -۲۷ دی ۱۴۰۰
هشتمین جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد‌های سال ۱۴۰۱ قرار است؛ عصر فردا دوشنبه در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شود؛ این جلسه هم در ادامه جلسات پیشین زیر نظر کارگروه تخصصی مزد شورای عالی کار برگزار خواهد شد.

حقوق کارگران

نشان تجارت - هشتمین جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد‌های سال ۱۴۰۱ قرار است؛ عصر فردا دوشنبه در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شود؛ این جلسه هم در ادامه جلسات پیشین زیر نظر کارگروه تخصصی مزد شورای عالی کار برگزار خواهد شد.

فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورا‌های اسلامی کار کشور درباره جلسه فردا می‌گوید: هفت جلسه گذشته به موضوع عبث و تکراری بررسی امکان تعیین مزد منطقه‌ای و صنفی اختصاص یافت؛ از آنجا هنوز بانک اطلاعاتی جامعی برای تعیین مزد منطقه‌ای وجود ندارد، انتظار می‌رود که برای فردا گروه دولت و کارفرما با ورود به محاسبه سبد معیشت سال ۱۴۰۱ موافقت کنند.

وی می‌افزاید: سال سخت ۱۴۰۰ رو به انتهاست و از قرار معلوم سال ۱۴۰۱ سخت‌تر خواهد بود؛ دست کم سیگنالی که دولت و مجلس در لایحه بودجه می‌فرستند چنین دورنمایی را در ذهن هر شهروند عامی ترسیم می‌کند.

به گفته توفیقی دست کم در ماه‌های گذشته که نوسانات قیمت‌ها زندگی شمار بیشتری از مردم را تحت تاثیر قرار داده است، از طرف شرکای اجتماعی به گروه کارگری از بابت به روز رسانی ارزش سبد هزینه‌های زندگی انتقاداتی وارد شده است و برای همین گروه کارگری قصد ندارد تا پیش از جلسه فردا صحبتی راجع به محاسبات مزدی بکند.

وی افزود: تنها مطلبی که می‌توان در مورد به روز رسانی سبد هزینه‌های زندگی گفت این است که سال گذشته خرج یک زندگی معمولی ۶.۸ میلیوون تومان بود و تورم بالغ بر ۴۳ درصد بود؛ با این وصف خیلی منطقی است که بگوییم هزینه‌های زندگی مدتهاست در نتیجه نوسانات اقتصادی سال ۱۴۰۰ از مرز ۱۰ میلیون تومان گذشته است.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون