کد خبر: ۳۸۱۵۰
۱۷:۰۰ -۲۲ دی ۱۴۰۰
گرم نگه داشتن محیط خانه، پوشاندن لباس زیاد به کودک، وجود سروصدا، تنش روانی، رفلکس معده و بسته شدن بینی باعث اختلال در خواب کودک می‌شوند.

کم خوابی کودکان

نشان تجارت - ناصرکلانتری گفت: کودکان زیر چهار سال، در طول شبانه روز میزان خواب مورد نیاز خود را تامین می‌کنند چراکه ساعت و میزان خواب آن‌ها با بزرگسالان متفاوت است.

بخش مهمی از عوامل بی خوابی کودکان محیطی است، گرم نگه داشتن محیط خانه، پوشاندن لباس زیاد به کودک، وجود سروصدا و تنش روانی باعث اختلال در خواب کودک می‌شود.

بعضی از کودکان بعد از خوردن شیر دچار ترش کردن و رفلاکس معده می‌شوند و محتویات معده که حاوی اسید ترش، تند و تلخ است به سمت مری برمی گردد، در این صورت کودک دچار بی قراری و اختلال در خواب می‌شود.

بسته شدن بینی ناشی از سرماخوردگی که به طور موقت ایجاد می‌شود، از عوامل اختلال در خواب است که با استفاده از قطره سدیم کلراید می‌توان آن را برطرف کرد.

درکودکان زیر دو سال مواردی مانند مناسب نبودن شیر خشک می‌تواند ترشحات پشت حلق کودک را افزایش دهد.

درکودکان بالای دو سال موادغذایی محرک مثل شکلات‌ها و نوشابه‌ها کودک را دچار بی خوابی می‌کند که بهتر است قبل از خواب یک فنجان شیر گرم میل کنند تا خواب راحت تری داشته باشند.

به گفته این متخصص کودکان، کودکانی که خواب مستمر حداقل ۱ تا ۲ ساعت ندارند و مشکلاتی مانند آلرژی فصلی و اختلالات مربوط به حفره دهانی دارند برای درمان باید به پزشک مراجعه کنند.

مراقبت روانی اجتماعی از کودک، ارتباط مناسب والدین با آنها، محیط مساعد همراه با آرامش، در خواب و رشد کودکان بسیار مهم است.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون