کد خبر: ۳۸۰۲۹
۱۹:۰۰ -۱۹ دی ۱۴۰۰
عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، با هشدار نسبت به روند افزایشی سویه اومیکرون در کشور و اهمیت تزریق دوز سوم واکسن، گفت: لازم است فاصله بین دوز دوم و سوم واکسن را کاهش دهیم.

واکسن کرونا

نشان تجارت - پیام طبرسی، در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کرونا، اظهار داشت: ما در کمیته علمی تصمیمات علمی را گرفته و ستاد ملی برای اجرای آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کند. واقعیت این است که خطر اومیکرون بیخ گوش ماست.

در کشور‌های اروپایی، امریکایی، کشور‌های اطراف ما مانند بحرین، کویت و..؛ که گزارش شده تعداد موارد بالای ۹۰ درصد نسبت به چند مدت قبل افزایش پیدا کرده است که نشان می‌دهد افزایش اومیکرون به ما نزدیک است.

وی افزود: گزارش‌ها در ایران و در مواردی که تست شده متأسفانه آمار اومیکرون در تست‌های انجام شده، رو به افزایش بوده و با توجه به خصوصیات این ویروس که اگر شروع به افزایش کند، مواردش به صورت تصاعدی بالا می‌رود، بنابراین طی دو تا سه هفته آینده ممکن است که با پیک بیماری مواجه شویم.

طبرسی گفت: برای اینکه کمتر دچار مشکل شویم، دو نکته عمده دارد:

اول تاکید مجدد بر رعایت پروتکل‌های پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و…، که می‌تواند به جلوگیری از گسترش بیماری کمک کند.

دوم تزریق دوز سوم واکسن است، اکنون بین افرادی که دو دز یا یک دوز تزریق کردند با کسانی‌که دوز سوم تزریق کردند، فاصله زیادی داریم. به طوری که ۱۰ میلیون نفر دوز سوم را تزریق کردند و ۴۰ تا ۵۰ میلیون دوز عقب هستیم.

امروز در کمیته علمی بحث شد که اگر امکان‌پذیر باشد، ما فاصله بین دوز دوم و سوم را کاهش دهیم و به یک ماه برسانیم تا افراد زودتر بتوانند دوز سوم را تزریق کنند. زیرا شاید فرصتی تا موج اومیکرون نداشته باشیم.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون