کد خبر: ۳۸۰۲۵
۱۵:۵۰ -۱۹ دی ۱۴۰۰
بسیاری از مطالعات اخیر نشان داده است که این روز‌ها حتی کودکان در حدود هشت سالگی نیز ممکن است به عارضه‌هایی، چون کلسترول بالا و چربی خون بالا مبتلا شوند که در نهایت عروق را مسدود می‌کنند.

کلسترو

نشان تجارت - سایت رسمی بهداشت مدارس مونت‌گومری نوشت: کارشناسان سلامت در این رابطه تاکید دارند که افزایش مصرف برخی از خوراکی‌ها و غذا‌های ناسالم نظیر تارت و کلوچه، فست فود، ذرت بو داده مایکروویوی،  دونات، کراکر، کیک و بیسکویت‌های بسته‌بندی در سال‌های اخیر به این روند دامن زده است.

بر همین اساس متخصصان تغذیه و سلامتِ کودکان تاکید دارند که رعایت نکات ساده زیر، راهکار‌های کلیدی برای پیشگیری به موقع از عارضه کلسترول بالا در کودکان و در نتیجه عوارض جدی آن در سال‌های آتی زندگی هستند:

- در طبخ غذا‌های خانگی از روغن‌های طبیعی و غیرهیدروژنه مانند روغن کانولا یا زیتون استفاده کنید.

- غذا‌هایی که منشا طبیعی دارند فاقد چربی‌های ترانس یا هیدروژنه هستند مانند انواع میوه‌ها، سبزیجات، مرغ،  بوقلمون، ماهی،  لوبیا، غلات، نان و ...؛ بنابراین از این گروه از مواد خوراکی بویژه از دسته سبزیجات و میوه‌ها در رژیم غذایی خانواده بیشتر استفاده کنید.

- اگر از مارگارین (کره گیاهی) استفاده می‌کنید، انواعی را انتخاب کنید که در هر قاشق غذاخوری بیش از دو گرم چربی اشباع نداشته باشد و اولین ماده تشکیل دهنده آن نیز روغن نباتی مایع باشد.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون