کد خبر: ۳۷۶۶۸
۰۹:۳۰ -۰۹ دی ۱۴۰۰
نماینده بندرعباس در مجلس با انتقاد از کندی بازسازی مناطق زلزله زده بندرعباس گفت: نمی‌دانم آقای میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه درک درستی از مردمی که در چادر زندگی می‌کنند دارد یا نه؟ من بعید می‌دانم این درک را داشته باشد. او اگر نمی‌خواهد این تسهیلات را بدهد بگوید تا فکر دیگری بکنیم؛ مثلاً به مردم بگوییم بروند در غار زندگی کنند.

زلزله هرمزگان

نشان تجارت - محمد آیتی: ۲۳ آبان‌ماه بود که دو زلزله به بزرگی ۶ و ۶.۵ ریشتر بندرعباس را لرزاند. حال پس از گذشت بیش از یک ماه و نیم از حادثه و خرابی‌هایی که به تبع آن به وجود آمد، همچنان بسیاری از مردم آن منطقه، زندگی سختی را در چادر می‌گذرانند و از سوی دیگر، این چالش زمانی خودش را بیشتر نشان داد که وارد فصل زمستان شدیم.

بلاتکلیفی مردم خسارت‌دیده از اینکه دولت چه زمانی و به چه صورت می‌خواهد آن‌ها را حمایت کند، موضوعی است که صدای نمایندگان این شهر را هم درآورده است.

در همین خصوص، منصور آرامی، نماینده بندرعباس گفت: در ۲۳ آبان دو زلزله شدید در شمال بندرعباس، منطقه فین و روستا‌های تابعه آن را لرزاند و متاسفانه خسارت‌هایی را هم برای مردم و شهر به ارمغان آورد.

وی افزود: در همان زمان، معاون اول رییس جمهوری، وزیر بهداشت، وزیر نیرو، رییس بنیاد مسکن و استاندار هرمزگان به محل زلزله آمدند و بازدید‌هایی از منطقه داشتند. تاکنون بنده به عنوان نماینده مردم، سه بار به منطقه سفر کرده و کل روستا‌ها را رفته‌ام. در ادامه، رییس کمیسیون عمران مجلس را هم به منطقه دعوت کردیم تا ایشان هم میزان خسارت را از نزدیک ببینند. حقیقتاً کار‌های خوبی هم شروع شده است، اما تا دلتان بخواهد گله هم داریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بنیاد مسکن برآورد کرده که ۲۵۰۰ واحد نیاز به بازسازی دارند و تا الان فقط ۳۰۰۰ چادر بین مردم توزیع شده است. از این‌رو، دولت باید یک مصوبه بر اساس تسهیلاتی که قانون تعیین کرده است، بپردازد. این پیشنهاد خود دولت بوده که در این بحران‌ها، بنیاد مسکن از محل تسهیلات بلاعوض بتواند کار را شروع کند. ولی متاسفانه یک ماه و نیم است که این اتفاق رخ نداده و سازمان مدیریت برنامه و بودجه هر روز به بهانه‌ای کار را به تاخیر می‌اندازد و بنیاد هم نمی‌تواند کار را شروع کند.

آرامی یادآور شد: منطقه‌ای که زلزله در آن رخ داده، منطقه‌ای کوهستانی با هوای سرد است. اگر آنجا باران بیاید، مردم آسیب‌دیده چه باید بکنند؟ من نمی‌دانم آقای میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه درک درستی از مردمی که در چادر زندگی می‌کنند دارد یا نه؟ من بعید می‌دانم این درک را داشته باشد. او اگر نمی‌خواهد این تسهیلات را بدهد بگوید تا فکر دیگری بکنیم؛ مثلاً به مردم بگوییم بروند در غار زندگی کنند. اگر هم قرار است تسهیلات داده شود که باید زودتر این کار صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: پس از زلزله، نماینده عالی دولت و استاندار که به محل آمدند شرایط را کامل از نزدیک دیدند و برآورد کردند و پیشنهاد نوشتند، بعد سازمان برنامه و بودجه بدون دلیل و توجیه، بهانه‌تراشی می‌کند. ما توقع داریم رییس جمهوری، معاون اول و رییس سازمان مدیریت ورود و تکلیف مردم را زودتر روشن کنند.

نماینده بندرعباس در ادامه عنوان کرد: مردم مناطق زلزله‌زده شدیداً گلایه‌مند و ناراحت هستند و هر روز برای من عکس و کلیپ می‌فرستند و من فعلاً تا الان راضی‌شان کرده‌ام که صبوری کنند. ولی من به تمام نهاد‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و عمرانی اطلاع داده‌ام که اگر قرار است سازمان مدیریت برنامه بودجه به همین منوال پیش برود ما مجبوریم از مسئولان مربوطه در مجلس سوال کنیم و از اهرم نظارتی خودمان استفاده کنیم و ببینیم این سازمان واقعاً در حال چه کاری است؟

آرامی در پایان خاطرنشان کرد: من خواهش دارم زودتر تکلیف مردم را روشن کنند، چون این تاخیر اصلاً و به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

منبع: جامعه24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون