کد خبر: ۳۷۴۳۲
۱۰:۰۵ -۰۲ دی ۱۴۰۰
عبادالله محمدولی، کارشناس بازار سکه و طلا تشریح کرد
درخشش طلا و سکه در حالی این روز‌ها با گرانی آن بیشتر شده است که اولین روز زمستان ۱۴۰۰ نیز شاهد گران‌تر شدن آن‌ها بودیم. در این راستا عبادالله محمدولی، کارشناس بازار سکه و طلا معتقد است روز‌های ارزانی طلا و سکه گذشته و در روز‌های پیش رو تا شب عید، قیمت سکه و طلا با شیب ملایم افزایش می‌یابد.

آینده قیمت طلا

نشان تجارت - بازار سکه و طلا همپای دلار هرچند به مذاکرات دولتمردان در وین چشم دوخته، اما با تعطیلی آن و آغاز مجددش در هفته‌های آینده، فعلا بنای ارزانی ندارد؛ بنابراین این روز‌ها شاهدیم که طلا و سکه روند افزایشی را از سر گرفته؛ به طوری که روز گذشته هر گرم طلا به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید و سکه در کانال ۱۳ میلیونی جا خوش کرد.

بازار سکه و طلا در تسخیر برجام

یک کارشناس بازار سکه و طلا گفت: برای بررسی نوسانات این روز‌های بازار سکه و طلا، این نکته اهمیت دارد که چند روزی است مذاکرات به بعد از تعطیلات ماه ژانویه موکول شده است.

عبادالله محمدولی ادامه داد: هرچند در هفته‌های گذشته نوساناتی کاهشی را در بازار شاهد بودیم، ولی چند روزی است که نوسانات کاهشی قطع شده و روند پیش رو، روندی افزایشی با شیبی ملایم است.

گرانی سکه و طلا به دلیل افزایش تقاضا

این فعال بازار سکه و طلا در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه دلیل افزایشی شدن قیمت‌ها در بازار سکه و طلا چیست، گفت: علت این است که در آستانه سال میلادی جدید قرار داریم. از طرفی سال شمسی در کشور ما هم رو به پایان است و بابت تسویه حساب ها، یک سری تقاضا به بازار ورود پیدا می‌کند که بخشی در رابطه با کاغذ و خرید سکه و طلا است و این موارد باعث می‌شود قیمت‌ها تا پایان سال افزایشی باشد.

محمدولی ادامه داد: سخت است که عدد دقیقی در رابطه با پیش بینی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا بیان کنیم، اما فکر می‌کنم در روز‌های آینده قیمت هر گرم طلا بین یک میلیون و ۲۶۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در نوسان باشد.

گرانی طلا و سکه ادامه دارد

این کارشناس بازار سکه و طلا با بیان اینکه روز گذشته قیمت طلا به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید، گفت: پیش بینی من این است که در شب عید هر گرم طلا به یک میلیون و ۳۳۰ تا یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان برسد.

محمدولی افزود: بازار سکه و طلا در کشور ما تاثیرات خود را به ویژه از اخبار سیاسی و اقتصادی آن هم جهانی و هم داخلی الهام می‌گیرد. اگر اخبار سیاسی یا اقتصادی در ماه‌های آینده در کشور خبر‌های خوشی باشد باعث شود که ما روند افزایشی قیمت سکه و طلا را کنترل شده در آینده ببینیم؛ ولی فعلا تا اطلاع ثانوی روند، روندی افزایشی است.

سکه تقلبی در بازار هست؟

این فعال بازار سکه و طلا در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه آیا در بازار سکه تقلبی وجود دارد، گفت: ضرب سکه تقلبی و داد و ستد آن در بازار وجود دارد، اما بسیار کم است.

محمدولی ادامه داد: سکه‌های تقلبی به ندرت در بازار هست، اما قابل رصد و پیگیری است و می‌شود آن‌ها را رصد کرد. چون در شرایط حالِ حاضر اتحادیه طلا و جواهر تهران واحد‌ها و بازار را مدیریت می‌کند و هم بانک مرکزی گا‌ها در این زمینه‌ها نظارت میدانی دارد. جعل کردن سکه کار بسیار دشواری است و به همین دلیل من فکر می‌کنم عدد آن بسیار پایین باشد شاید در حد یک درصد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون