کد خبر: ۳۷۰۵۱
۰۹:۳۶ -۲۱ آذر ۱۴۰۰
شهران (Shahran) نام محله‌ای واقع در شمال غربی تهران واقع در منطقه ۵ شهرداری تهران است که بخش شرقی محله کن می‌باشد. نام کهن آن به گفته باشندگان محله کن " باغ پیک " بوده‌است.

قیمت مسکن

نشان تجارت - بوستان جنگلی کوهسار در شمال‌غربی این محله و در دامنه جنوبی رشته کوه البرز جای دارد و به همین دلیل شهران از خوش آب و هواترین مناطق غرب تهران به شمار می‌رود. بزرگراه نیایش (که از شرق در خیابان ولیعصر پایان می‌پذیرد)، بزرگراه ایران پارس (آبشناسان)، بزرگراه شهید باکری و همچنین بزرگراه همت از مسیر‌های اصلی ارتباطی منطقه شهران و مرکز شهر تهران می‌باشند.

بلندی‌های شمال شهران به دلیل دارا بودن پیست و محوطه‌ای باز همراه با وزش ملایم و دائمی باد جای مناسبی برای علاقه‌مندان ورزش‌های هوایی (گلایدر و...) و همچنین موتورسواری شده‌است. ده کن در غرب شهران و همچنین منطقه سولقان در چند کیلومتری شمال غربی آن و در انتهای راه جاده امامزاده داوود قرار گرفته است.

شهران از شرق به محله جنت آباد از غرب به محله کن از شمال به کوه‌های دامنه البرز و پارک جنگلی کوهسار و از جنوب به محله شهر زیبا محدود میشود.

شهران به دلیل نزدیک بودن به کوه‌ها دارای آب و هوای خوبی برای زندگی است و جزء محله‌های پرطرفدار تهران است و آب و هوای خوب باعث شده است که این شهرت آب و هوای سالم را به دست بیاورد، شهران نام یکی از بزرگان ایرانی در زمان مهناویان بوده است و همانطور که در بالا نوشته شده است اسم آن " باغ پیک " بوده است و بعدا به شهران تغییر پیدا کرده است، به دلیل داشتن آب و هوای مناسب روز به روز بر تراکم جمعیت این محله اضافه می‌شود و افراد زیادی خواستار سکونت در این محله را دارند.

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در محله شهران آذر ماه ۱۴۰۰

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون