کد خبر: ۳۶۷۷۹
۱۲:۰۱ -۱۳ آذر ۱۴۰۰
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اراده دولت، مجلس، دلسوزان نظام، خانواده‌های مذهبی و متدین و به طور کلی آحاد جامعه این است که جلوی ولنگاری فضای مجازی گرفته شود.

مجید نصیرایی

نشان تجارت - محمد آیتی: چند ماه پیش بود که طرحی با عنوان «صیانت از کاربران فضای مجازی» در مجلس یازدهم کلید خورد. بلافاصله پس از مطرح شدن این طرح، واکنش‌ها به طور گسترده در جامعه شدت پیدا کرد و در این بین، برخی از کسب و کار‌های اینترنتی به طور خاص، نگرانی خود را ابراز داشتند، اما مجتبی آقاتهرانی نماینده تهران و رییس کمیسیون فرهنگی، آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت اگر ۱۰۰ میلیارد صفحه هم علیه ما ساخته شود ما کار خودمان را خواهیم کرد.

حال مدت‌هاست که کمیسیون مشترک طرح صیانت از کاربران فضای مجازی شکل گرفته است. از این‌رو، روز سه‌شنبه هفته گذشته با رای اعضای کمیسیون مشترک صیانت، این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس عودت داده شد تا مواد آن براساس نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران اصلاح شود.

مجید نصیرایی یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی در توضیح ماجرا گفته از روز اول هم که این طرح آماده شد بار‌ها گفته و تاکید شد که این طرح، پیش‌نویس است که براساس پیشنهادهای اولیه تنظیم شده و طبیعتاً با توجه به بحث‌ها، مشورت‌ها، اظهارنظر‌ها و مسائل فنی و کارشناسی که صورت خواهد گرفت امکان تغییر مفاد آن وجود دارد.

او گفت: با روی کار آمدن دولت نوپای سیزدهم، شاهد رویکرد جدیدی هستیم. از این‌رو دوستانی که به دولت و وزارت ارتباطات راه پیدا کردند، در رابطه با طرح مطرح شده، پیشنهادهای جدیدی را ارائه دادند. ما هم صلاح را در این دانستیم که پیش‌نویس خودمان را با پیشنهادهای وزارت ارتباطات به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع دهیم تا با ادغام احتمالی آن و نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌ها که نهایی نخواهد بود، به کمیسیون مشترک بیاید تا مجدداً بحث و بررسی‌ها را دنبال کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: هدف ما از روز اول تعامل و همفکری با همگان بوده است. ما می‌توانستیم طبق قانون بر طرح خود پافشاری کنیم، اما خواستیم نظرات کارشناسی وزارت ارتباطات دولت جدید را هم ببینیم و در صورت صلاحدید استفاده کنیم. ما می‌خواهیم در نهایت، طرحی جامع که همه ابعاد آن دیده شده را به تصویب برسانیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا این انعطاف و همفکری با دولت قبل در این زمینه میسر نشد؟ گفت: همفکری همیشه بوده و باز هم خواهد بود؛ اما دولت قبل در این باره نظری نداشت و اگر هم نظری داده بودند، روی آن بحث شده بود.

نصیرایی در پاسخ به پرسشی دیگر که گفته می‌شود دولت سیزدهم علاقه به اجرای این طرح ندارد و برای همین پیشنهادهایی داشته است، گفت: من تا امروز نشنیدم که دولت بگوید علاقه به اجرای این طرح ندارم. اراده دولت، مجلس، دلسوزان نظام، خانواده‌های مذهبی و متدین و به طور کلی آحاد جامعه این است که جلوی ولنگاری فضای مجازی گرفته شود و ما نیز جلوی ولنگاری را می‌گیریم. همه علاقه‌مندان این فضا با حفظ همه فرصت‌های شغلی که باید باشد، با حفظ حقوق شهروندان و حقوق کاربران ایرانی می‌خواهند چهارچوب‌ها با نظارت دقیق پیگیری شود.

منبع: رویداد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون