کد خبر: ۳۶۱۶۹
۲۰:۴۸ -۲۶ آبان ۱۴۰۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس
موسوی لارگانی گفت: خرید خودرو از اهمیت لازم برای بسیاری از خانواده‌ها برخوردار است و به نوعی این وسیله، نیاز ضروری آن‌هاست که دولت باید در این بخش هم مردم را حمایت ویژه کند، چون قیمت خودرو در این سال‌ها بسیار بالا رفته و با این حقوق‌ها نمی‌توان مثل گذشته روی به خرید این کالا آورد.

ساخت مسکن

نشان تجارت - محمد آیتی: شاید تا چند سال پیش، تنها خرید یک واحد مسکونی برای بسیاری از افراد تبدیل به رویا شده بود، اما به نظر می‌رسد با بحران‌های اقتصادی که هر روز بر شیب آن افزوده می‌شود، باید به دست آوردن خیلی چیز‌های دیگر را هم به مانند خرید خانه در لیست رویاهایمان قرار دهیم.

افزایش بی‌رویه قیمت خودرو مخصوصاً در سه سال اخیر، یکی از کالا‌هایی است که خرید آن حتی برای بسیاری از اقشار متوسط جامعه تبدیل به رویا شده و بعید است یک فرد حقوق‌بگیر با پس‌انداز چندماهه و حتی چندساله بتواند یک خودروی به نسبت قابل قبول بگیرد.

وقتی می‌شنویم پرایدی که دیگر تولید نمی‌شود، قیمتش بیش از ۱۶۰ میلیون شده است دیگر زبان از بیان چنین آشفته‌بازاری قاصر است.

عده‌ای معتقدند همانطور که دولت بنا دارد برای مسکن‌دارشدن مردم، وام بدهد باید برای خرید خودرو هم روی به ارائه تسهیلات بیاورد، زیرا خودرو هم به نوعی کالای اساسی برای بسیاری از مردم است.

در همین رابطه، سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: من هم معتقدم که برای تهیه کالا‌های اساسی و ضروری مردم باید وام در اختیار آن‌ها گذاشت، البته وامی که پرداخت قسط‌های آن، منطقی و در وسع مردم باشد.

وی افزود: به طور مثال برای پرداخت وام مسکن ملی، ماهیانه هشت میلیون و پانصد هزار تومان قسط در نظر گرفته شده است، منطقی به نظر نمی‌آید، زیرا فردی که خانه‌دار نبوده و اکنون می‌خواهد صاحب مسکن شود، چقدر درآمد دارد که حالا باید ماهی هشت میلیون و پانصد هزار تومان قسط پرداخت کند؟

نماینده فلاورجان تصریح کرد: هدف، کمک مردم و رفاه نسبی است که این موضوع با سود کلانی که برای بانک‌ها درنظر گرفته شده، هم‌خوانی ندارد.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه ارائه وام خودرو هم تا حدی ضرورت دارد؟ گفت: به هر حال اول از همه تهیه مسکن برای خانواده‌ها و مخصوصاً جوانان و آن‌هایی که قصد ازدواج دارند، اولویت است. اما با این تفاسیر، خرید خودرو هم از اهمیت لازم برای بسیاری از خانواده‌ها برخوردار است و به نوعی این وسیله، نیاز ضروری آن‌هاست که دولت باید در این بخش هم مردم را حمایت ویژه کند، چون قیمت خودرو در این سال‌ها بسیار بالا رفته و با این حقوق‌ها نمی‌توان مثل گذشته روی به خرید این کالا آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند بستری را آماده کند که مردم برای تهیه خودرو و لوازم خانگی داخلی از وام استفاده کنند، یا به آن‌ها کارت‌های اعتباری دهند که در این راستا بشود از آن بهره برد. این کار اگر انجام شود، هم برای مردم رفاه نسبی ایجاد می‌شود و هم به تبع حمایت از کالای داخلی، اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون