کد خبر: ۳۵۸۰۵
۱۸:۴۱ -۱۵ آبان ۱۴۰۰
معاون اجتماعی پلیس راهور برای رانندگی ایمن در روزهای بارانی توصیه های ایمنی را ارائه کرد.

روزهای بارانی چگونه رانندگی کنیم؟

نشان تجارت - سرهنگ عین اله جهانی گفت: با توجه به بارش باران و لغزنده بودن معابر درون و برون شهری، منجر به افزایش تصادفات و واژگونی‌ها شده است، لذا لازم است رانندگان، با احتیاط بیشتری رانندگی و ۲ موضوع اصلی یکی رعایت سرعت مطمئنه و دیگری رعایت فاصله طولی مناسب را مدنظر قرار دهند.

وی بیان داشت: معمولاً اولین بارش در جاده‌ها، به دلیل وجود ضایعات و موادی از قبیل روغن و گازوئیل و ... در سطح راه، لغزندگی بیشتری را ایجاد می‌کند.

سرهنگ جهانی در این رابطه افزود: رانندگان محترم توجه داشته باشند، هنگام بارش باران میدان دید راننده محدود می‌گردد و احتمال بروز تصادف به مراتب بالاتر می‌رود؛ لذا لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن، بخاری و ... که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیر گذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار داشت: رانندگان در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است.

وی همچنین تأکید کرد: رانندگان محترم به طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت نموده و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مد نظر داشته باشند تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: به هرحال در بارندگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در راه‌های خشک باشد، چون سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد. ضمناً هنگامی که آب زیادی در سطح معابر جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند و بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می‌دهد.

سرهنگ جهانی افزود: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسیله جلویی حین رانندگی و همچنین پرهیز از سفر‌های غیرضروری و اجتناب از سفر در شب بالاخص در محور‌های کوهستانی و برفی، از توصیه‌های جدی پلیس راهور است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون