کد خبر: ۳۴۷۵
۱۵:۲۰ -۰۶ خرداد ۱۳۹۶
متاسفانه فوتبال آلزایمر دارد
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال جوانان معتقد است که تیم ایران به خاطر کم تجربیگی کل فوتبال ایران از جام جهانی حذف شد.

ورزش و جوان- اکبر محمدی با اشاره به عملکرد این تیم برای صعود به جام جهانی فوتبال جوانان، اظهار کرد: من بازی‌های تیم را دیدم. به کادر فنی، بازیکنان، کمیته جوانان و مسئولان فدراسیون خسته‌نباشید می‌گویم. یکی از راه‌های پیشرفت فوتبال حضور در تورنمنت‌های سطح بالای جهانی است. امیدوارم که این روند ادامه داشته باشد و ما مانند گذشته هر ۲۰، ۳۰ سال یک بار به جام جهانی صعود نکنیم. وقتی به جام جهانی صعود می‌کنیم فارغ از هر نتیجه‌ای بازیکنان صاحب تجربه ارزشمندی می‌شوند که در رده‌های بالاتر از آن استفاده می‌کنند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال جوانان ادامه داد: در یک دیدگاه کلی درباره نتیجه و کیفیت تیم ملی به سخنان ایویکا اوسین یکی از تئوریسین‌های بزرگ جهان اشاره می‌کنم که می‌گوید توجه به تربیت بازیکنان فردا باید اولویت نخست باشد تا اینکه به نتیجه توجه کنیم. در فوتبال پایه اصل نخست پیشرفت بازیکنان است و در موارد گوناگونی از این موضوع یاد می‌کنند.

او با اشاره به همکاری نکردن باشگاه‌ها در تحویل دادن بازیکنان به تیم ملی، خاطرنشان کرد: اگر به یاد داشته باشید بازیکنان را خیلی دیر به کادر فنی تیم ملی تحویل دادند البته باشگاه‌ها هم توجیهات خود را داشتند. این وظیفه فدراسیون فوتبال بود که سازوکار لازم را برای تیم ملی فراهم کند تا کادرفنی بتواند به خوبی تیم را آماده کند. در مسابقات قهرمانی آسیا این شرایط وجود داشت و ما توانستیم مجوز جام جهانی را کسب کنیم. البته نباید منکر اینکه ما در گروه خوبی حضور داشتیم شویم. گروه ما خوب بود و در بازی نخست هم کاستاریکا را بردیم و همین موضوع امیدواری‌ها را افزایش داد. معتقدم کم تجربیگی فوتبال‌مان باعث این نتیجه شد نه کم تجربیگی کادر فنی و بازیکنان. ما کمتر تجربه حضور در چنین رقابت‌هایی را داشتیم و باید آنقدر در این رقابت‌ها حضور داشته باشیم تا مربیان، مدیران و بازیکنان آب دیده شوند. مطمئن باشید این تیم همانطور که توانست مجوز جام جهانی را بعد از ۱۶ سال کسب کند شاید بتواند بعد از ۴۰ سال به المپیک برود.

محمدی تاکید کرد: درخواست من این است که الان احساسی فکر نکنیم. یا کادرفنی را حفظ کنیم، یا این کادر را تقویت کنیم. باید از این کادر و بازیکنان به عنوان قهرمان یاد شود. زامبیا قهرمان آفریقا بود و قبل از ما هم پرتغال را برده بود. پرتغال جزو تیم‌های پرطرفدار جهان است. ما باید از این رقابت‌ها درس بگیریم تا در آینده موفق شویم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال جوانان ادامه داد: متاسفانه فوتبال آلزایمر دارد و بدبختانه از موفقیت‌های گذشته این تیم یاد نمی‌کنند. ایراد ما این است که کم و کاستی‌ها را نمی‌بینیم اما همانطور که گفتم ما به خاطر کم تجربیگی فوتبال‌مان نتوانستیم صعود کنیم. ۱۶ سال تلاش کردیم به جام جهانی برویم و باید ۱۶ سال تلاش کنیم تا از این مرحله به مرحله یک هشتم نهایی برویم. پیشرفت فوتبال مقطعی نیست و از کارشناسانی که به خاطر شکست این تیم صاحب تریبون می‌شوند می‌خواهم که منصفانه قضاوت کنند.


منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون