کد خبر: ۳۴۴۶۸
۰۹:۴۳ -۰۸ مهر ۱۴۰۰

چرا علی‌عسگری رفت؟

مهدی آیتی گفت: معمولا مدیری عزل می‌شود یا حکمش را تمدید نمی‌کنند که تخطی کرده باشد و از ریل‌های مصلحت خارج شده باشد؛ اما در کارنامه آقای علی‌عسگری نقطه ضعفی نیست.

مهدی آیتی

نشان تجارتمهدی آیتی نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب به طرح سوالاتی درباره عدم تمدید دوره پنج ساله دوم علی‌عسگری برای ریاست صداوسیما پرداخت و به «جهان‌صنعت» گفت: «رییس قبلی صداوسیما با توجه به تجربه‌ای که طی پنج سال ریاستش بر صداوسیما به دست آورده بود و همچنین بیلان و کارنامه مثبت و قوی که داشت، انتظار می‌رفت دوباره ریاستش بر سازمان صداوسیما برای پنج سال دیگر تمدید شود، اما این اتفاق نیفتاد.»

آیتی اضافه کرد: «معمولا مدیری عزل می‌شود یا حکمش را تمدید نمی‌کنند که تخطی کرده باشد و از ریل‌های مصلحت خارج شده باشد؛ اما در کارنامه آقای علی‌عسگری نقطه ضعفی نیست. حتی در حکم رهبری در بخش مربوط به او، به عنوان فردی که فوق‌العاده خوب کار کرده تجلیل شده است و در این تغییر و برای حکم جدید حتما مصلحتی داشتند.»

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در نقد جبلی، او را دارای سوابق روشن مدیریتی و سیاسی ندانست و گفت: «سوابق سیاسی او مشخص نیست و گفته می‌شود معاون رسانه‌ای شورای عالی امنیت در دوره جلیلی بوده است. اما چهره شاخصی نیست.»

آیتی رییس جدید صداوسیما را هم از مدیران درجه یک و شناخته شده ندانست، اما در عین حال اظهار امیدواری کرد که بتواند سازمان صداوسیما را به خوبی اداره کند تا کمی به سمت ملی شدن پیش برود و از تک‌صدایی و توجه به یک گرایش سیاسی خاص رها شود. مخاطبان را مثل مدیران پیشین در تنگنا قرار ندهد و فضا را بیش از پیش برای کارکنان این سازمان بسته و تنگ‌تر نکند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون