کد خبر: ۳۳۹۲۰
۰۹:۲۸ -۲۶ شهريور ۱۴۰۰
زمان واریز حقوق شهریور فرهنگیان طی اطلاعیه‌ای اعلام شد.

زمان واریز حقوق شهریور فرهنگیان + متن اطلاعیه

نشان تجارت - زمان واریز حقوق شهریور فرهنگیان اعلام شده است و قرار است از عصر امروز پرداخت حقوق ها به همراه معوقات فوق العاده ویژه فرهنگیان واریز شود. بر اساس اطلاعیه منتشر شده، به گزارش همکاران وزارت خانه، طی تماسی که با خزانه کل داشتیم پرداخت حقوق شهریور به همراه معوقه فوق العاده ویژه شاغلین رسمی و پیمانی بصورت نظام هماهنگ ( پایا ) از عصر امروز پنجشنبه 1400/06/25 درسطح کشور آغاز خواهد شد.همچنین حقوق فرهنگیان در تمامی استان ها به مرور تا صبح روز 26 شهریور واریز خواهد شد.

واریز حقوق شهریور فرهنگیان

به گزارش همکاران وزارت خانه درباره واریز حقوق شهریور فرهنگیان طی تماسی که با خزانه کل داشتیم پرداخت حقوق شهریور به همراه معوقه فوق العاده ویژه شاغلین رسمی و پیمانی بصورت نظام هماهنگ ( پایا ) از عصر امروز پنجشنبه 1400/06/25 درسطح کشور آغاز خواهد شد.همچنین حقوق فرهنگیان در تمامی استان ها به مرور تا صبح روز 26 شهریور واریز خواهد شد.

صدور احکام جدید فوق العاده ویژه فرهنگیان

سلیمان زاده رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش از صدور احکام جدید فوق العاده ویژه فرهنگیان با میانگین 21 درصد خبر داد. به گفته سلیمان زاده به زودی در مناطق و شهرستان ها احکام مربوط را صادر خواهند کرد.

اما سوال اینجاست فوق العاده ویژه در احکام نهایی قابل پرداخت در شهریور چگونه اعمال شده است؟بر اساس اخبار منتشر شده این میزان برای فرهنگیان اداری 28 درصد تا 35 درصد است و برای فرهنگیان آموزشی به شرح ذیل نسبت به حقوق قبل افزایش یافته است:

مقدماتی .میزان افزایش 12درصد

رتبه 1 : میزان افزایش 9 درصد

رتبه 2 : میزان افزایش 8 درصد

رتبه 3 : میزان افزایش 8 درصد

رتبه 4 : میزان افزایش 8 درصد

رتبه 5 : میزان افزایش 6 درصد

اختلاف یک درصدی مربوط به دوره ابتدایی و متوسطه است. این افزایش به همراه معوقه فروردین تا مرداد به همراه حقوق شهریور پرداخت می شود.بر اساس اطلاعات موثق مرکز پژوهش های مجلس؛ هنگام اجرای رتبه بندی مصوب مجلس ؛ فوق العاده ویژه( رتبه بندی فعلی) بطور یکسان برای تمام کارکنان 21 درصد اعمال می شود.

صدور احکام فوق العاده ویژه فرهنگیان

سلیمان زاده رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری گفت: با تلاش های همکارانم در وزارت آموزش و پرورش، احکام «فوق‌العاده ویژه معلمان» با میانگین ۲۱%صادر شد و به دلیل محدودیت‌هایی قانونی افزایش درصدها وجود نداشت و بسیاری از همکاران از ابتدای مهر ارتقاء رتبه خواهند داشت و همکاران در مناطق و شهرستان ها بزودی احکام مربوط را صادر خواهند کرد.

فوق العاده ویژه معلمان

یک عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس از رئیس جمهور درخواست کرد تا نسبت به پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان اقدام عامل کند که تمامی کارکنان دولت تاکنون دریافت کرده اند. این در حالی است که عصر دیروز نگارش اصلاح احکام فوق العاده ویژه فرهنگیان به ادارات کل ارسال شد البته بر اساس اخبار منتشر شده درصد افزایش فوق العاده ویژه معلمان تغییراتی داشته است و با احکام صادر شده در مرداد ماه متفاوت است. در احکام جدید درصد معلمان کم سابقه کاهش یافته است. در این میان کانال فرهنگیان از افزایش علی الحساب به حقوق شهریور به مبلغ ٩٥٠٠٠٠ تومان به كاركنان رسته اداری و مالی و خدماتی خبر داده است. فرهنگیان شاغل اداری با رسته آموزشی و فرهنگی نیز مشمول این پرداخت هستند و این مبالغ غیر از اضافه كار منظور شده است.

درصد ها در احکام جدید به قرار زیر است:

۱۲٪ : مقدماتی

۱۸٪ : رتبه ۱

۱۹٪ : رتبه ۲

۲۴٪ : رتبه ۳

۲۶٪ رتبه ۴

۲۷٪ : رتبه ۵

درخواست نماینده مجلس از رئیس جمهور

شیوا قاسمی پور عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تذکری در جلسه علنی امروز ( سه شنبه) اظهار کرد: از سید محرومان آیت الله رئیسی تقاضا و انتظار دارم با توجه به نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی نسبت به پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان اقدام عامل کند که تمامی کارکنان دولت تاکنون دریافت کرده اند. در حالی پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز بعد از گذشت بیش از یک سال از خدمت آن ها به تعویق افتاده که این خدمات به سایر کارکنان دولت پرداخت شده است.

نامه میر کاظمی درباره فوق العاده ویژه فرهنگیان

چند روز پیش سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که اعمال افزایش فوق العاده ویژه فرهنگیان در حقوق شهریور ماه قطعی است و همچنین معوقات نیز 5 ماهه امسال پرداخت می شود. در این میان میر کاظمی رئیس سازمان برنامه وبودجه در پاسخ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره فوق العاده ویژه معلمان نوشت: مقرر گردیده است پس از رفع مغایرت احکام صادره مشمولین با مفاد مصوبه شماره ۱۳۸۰۹۱ /ت۵۰۰۰ه مورخ ۱۳۹۳/۱۱/۱۵ هیات وزیران، افزایش فوق العاده ویژه مورد اشاره در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ اعمال گردد. همچنین مابه التفاوت فروردین لغایت مردادماه ۱۴۰۰ نیز همزمان با حقوق و مزایای شهریورماه ۱۴۰۰ پرداخت گردد.در نامه میرکاظمی به حاجی بابایی آمده است؛

بازگشت به نامه شماره ۴۶۱۸۹ مورخ ۱۴۰۰/۶/۳ ، با موضوع «پرداخت فوق العاده ویژه معلمان به استناد بند(۱۰) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری، با رعایت مصوبه شماره ۱۳۸۰۹۱/ت۵۰۰۰ه مورخ ۱۳۹۳/۱۱/۱۵ هیات وزیران برای مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور به میزان حداقل ۲۱ و حداکثر ۲۷ درصد و بر اساس بند «الف» تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور»؛ به استحضار می رساند، بر اساس تفاهم نامه جلسه مورخ ۱۴۰۰/۶/۳ با حضور معاونین وزارت آموزش و پرورش، دیوان محاسبات کل کشور و این سازمان، مقرر گردیده است پس از رفع مغایرت احکام صادره مشمولین با مفاد مصوبه شماره ۱۳۸۰۹۱ /ت۵۰۰۰ه مورخ ۱۳۹۳/۱۱/۱۵هیات وزیران، افزایش فوق العاده ویژه مورد اشاره در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ اعمال گردد.وی در این نامه تاکید کرده است: همچنین مابه التفاوت فروردین لغایت مردادماه ۱۴۰۰ نیز همزمان با حقوق و مزایای شهریورماه ۱۴۰۰ پرداخت گردد.

گفتنی است، به دنبال تاخیر در پرداخت حقوق مرداد ماه فرهنگیان حاجی بابایی در نامه ای به میر کاظمی نوشت:با توجه به مشکلات معیشتی معلمان و نظر مساعد رئیس جمهور محترم در راستای حل این مشکلات، باستناد بند (۱۰) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت مصوبه شماره ۱۳۸۰۹۱/ت ۵۰۰۰۰ ه مورخ۱۳۹۳/۱۱/۱۵ هیات وزیران برای مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور به میزان حداقل ۲۱٪ و حداکثر ۲۷% و براساس ترتیبات مندرج در جزء(۵) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰"، پرداخت فوق العاده ویژه در احکام حقوقی معلمان درج گردیده و فرهنگیان عزیز هم این مبلغ را در تامین هزینه های زندگی خود لحاظ نموده اند.وی در نامه خود تاکید کرده بود:. تاخیر در پرداخت این مبلغ موجب دلسردی فرهنگیان عزیز از قولهای مساعد دولت مردمی خواهد شد و در معیشت آنها تاثیرگذار خواهد بود. رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس از رئیس سازمان برنامه وبودجه دولت سیزدهم درخواست کرد:خواهشمند است مقرر فرمائید نسبت به استمرار بهره مندی فرهنگیان از مبلغ این فوق العاده با سازوکارهای انعطافی بودجه از قبیل جابجائی اعتبار و ... اقدام لازم بعمل آید.

وی در پایان نامه خود به میرکاظمی بر مساعدت کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس برای حل مشکلات تاکید کرده و با قید خیلی فوری نامه را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کرده بود، که امروز رئیس سازمان برنامه وبودجه در نامه خود بر مساعدت برای رفع مشکل فرهنگیان تاکید کرد.

پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان با حقوق شهریور

سازمان برنامه و بودجه اطلاعیه جدیدی درباره احکام اصلاح شده معلمان و همچنین پرداخت معوقات فوق العاده ویژه فرهنگیان منتشر کرده است. بر اساس اطلاعیه ای که ظهر امروز منتشر شده است مابه التفاوت 5 ماهه حقوق معلمان بر اساس احکام اصلاح شده منطبق با قوانین و مقررات همراه با حقوق شهریور ماه پرداخت می‌شود. بر این اساس احکام جدید فوق العاده ویژه معلمان بر اساس مفاد قانونی صادر شده و مبالغ آن با حقوق ماه شهریور فرهنگیان واریز خواهد شد. در اطلاعیه ای این سازمان آمده است:احکام فوق العاده ویژه معلمان مطابق قانون پرداخت خواهد شد و مبنای این فوق العاده ویژه بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری و مصوبه شماره ۱۳۸۰۹۱/ت ۵۰۰۰ هـ مورخ ۱۳۹۳/۱۱/۱۵، هیأت محترم وزیران است. مابه التفاوت حقوق فروردین لغایت مرداد ۱۴۰۰ نیز، همزمان با حقوق و مزایای شهریور ماه پرداخت خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون