کد خبر: ۳۳۵۹۵
۱۰:۰۲ -۱۸ شهريور ۱۴۰۰
عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی بیان کرد
گره فروش آنلاین دارو تا جایی کور شده که رئیس هیات مدیره اسنپ دکتر از فرستادن بازرس و ارسال نامه اخطارآمیز دانشگاه‌های علوم پزشکی به داروخانه‌های همکار این پلتفرم گلایه می‌کند. این در حالی است که رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی نیز می‌گوید منتظر استقرار تیم جدید در وزارتخانه بهداشت و سازمان غذا و داروست تا شاید مسئولان دولتی دست از سنگ اندازی در مقابل استارتاپ‌های فروش آنلاین دارو بردارند.

فروش آنلاین دارو

نشان تجارتعضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی با انتقاد از رویکرد وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در برخورد با کسب و کار‌های آنلاین فروش دارو گفت: نه تنها در بخش فروش دارو به صورت آنلاین که سازمان غذا و دارو در بخش فروش مکمل‌ها از سایت‌های اینترنتی مرتبا شکایت و درخواست فیلتر می‌کنند.

رضا الفت نسب ادامه داد: انجمن داروسازان و همچنین وزارت بهداشت در لایحه‌های مختلف با کسب و کار‌های آنلاین فروش دارو مقابله می‌کنند. به طور کلی در شاکله وزارت بهداشت در دوران وزرای مختلف یک دید کاملا منفی نسبت به کسب و کار‌های آنلاین وجود دارد.

دارو‌های کمیاب را نیز اینترنتی بخرید

رئیس هیات مدیره اسنپ دکتر نیز در پاسخ مبنی بر اینکه در بخش دارو چه مخالفت‌هایی وجود دارد و چه مشکلاتی به وجود می‌آوردند، گفت: در این شرایط بحرانی که کشور در حال تجربه موج پنجم شیوع ویروس کروناست، ما بیش از گذشته تلاش کردیم به کنترل اوضاع، کاهش سرایت و قطع زنجیره انتقال کمک کنیم.

مسعود تاج فرد با بیان اینکه اسنپ‌دکتر علاوه بر ارائه خدماتی مثل مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی و تست کرونا در منزل با راه‌اندازی خدمت تهیه نسخه دارو تلاش کرده تا دسترسی مردم به خدمات پزشکی را تسهیل کند، گفت: بنابراین در شرایط همه‌گیری کرونا با استفاده از این سرویس، کاربران برای تامین اقلام دارویی نیاز به خروج از خانه ندارند و در کمتر از دو ساعت می‌توانند دارو‌های نسخه خود را تحویل بگیرند. علاوه براین، در مورد دارو‌های کمیاب نیز، نیازی نیست به صورت مکرر به داروخانه‌های مختلف مراجعه کنند؛ زیرا ما سرویسی طراحی کردیم که در بین داروخانه به دنبال اقلام نسخه کاربر می‌گردیم و در زمان کوتاهی این دارو‌ها و اقلام را پیدا می کنیم.

از همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم اسنپ دکتر جلوگیری می‌کنند

هم بنیانگذار اسنپ دکتر با گلایه از اینکه در این مدت به جای حمایت از ما، چالش‌های بسیاری در مسیر ما ایجاد شده است، گفت: با وجود تلاش‌های ما برای تعامل با نهاد‌های مختلف، همچنان سنگ‌اندازی در مسیر ما ادامه دارد.

تاج فرد ادامه داد: سازمان غذا دارو و انجمن صنفی داروسازان با اقدامات مختلف از همکاری داروخانه‌ها با ما جلوگیری می‌کنند.

نامه اخطارآمیز به داروخانه‌های همکار پلتفرم‌های آنلاین فروش دارو

رئیس هیات مدیره اسنپ دکتر در پاسخ به سوال اقتصاد۲۴ مبنی بر اینکه تا به حال اسنپ دکتر در چه شهر‌هایی توانسته ارائه خدمات کند و در این شهر‌ها با چه موانعی روبروست، گفت: در حال حاضر سرویس داروخانه اسنپ‌دکتر در شهر‌های تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، تبریز و ارومیه فعال است. اما همچنان اقدامات زیادی برای جلوگیری از انجام این خدمت صورت می‌گیرد، علاوه بر تهران داروخانه‌ها در شهر‌های مختلفی، چون کرج و شیراز هم این محدودیت‌ها اعمال شده و فعالیت داروخانه‌ها در برخی شهر‌ها مثل قم به دلیل همین محدودیت‌ها متوقف شده است.

تاج فرد به اقتصاد ۲۴ گفت: بسیاری از داروخانه‌های همکار ما به عدم همکاری با اسنپ دکتر تشویق شدند و دانشگاه‌های علوم پزشکی با فرستادن بازرس و ارسال نامه اخطار آمیز تلاش می‌کنند که داروخانه‌ای با ما همکاری نکند.

نقش کلیدی اپلیکیشن‌های حوزه سلامت در پیک کرونا

رئیس هیات مدیره اسنپ دکتر در پاسخ به این سوال که اسنپ‌دکتر چه اقداماتی برای حل مساله انجام داده و چه درخواستی دارد، گفت: ما مکاتبات متعددی با وزارت بهداشت، سازمان غذا دارو، ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تعامل و حل این مساله داشتیم و به صورت مکتوب به نگرانی‌های این سازمان پاسخ دادیم و راه حل‌های خودمان را ارایه دادیم. به نهاد‌ها و ارگان‌های بخش سلامت پیشنهاد دادیم که از ظرفیت‌های اسنپ‌دکتر در کنترل زنجیره‌ی کرونا استفاده شود، اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم و انتظار داریم زمینه برای تعامل فراهم بشود.

تاج فرد ادامه داد: از طرفی باید امکان بازنگری قوانین قدیمی و دارای ابهام وجود داشته باشد و نقش اپلیکیشن‌های حوزه سلامت در شرایط بحرانی جدی‌تر گرفته بشود.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون