کد خبر: ۳۳۱۶۲
۱۱:۲۴ -۰۵ شهريور ۱۴۰۰
در روز جاری بیت کوین و طلا هر دو روند کاهشی داشتند. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران طلا تا آغاز نشست جکسون هول محتاطانه رفتار خواهند کرد.

آینده قیمت طلا و بورس

نشان تجارتطلا صبح پنجشنبه در آسیا کاهش یافت و اندکی بعد توانست افت خود را جبران کند اما مجدد روند نزولی را پیش گرفت. سرمایه‌گذاران در آستانه نشست هم اندیشی فدرال رزرو امریکا که می‌تواند نشانه هایی برای زمان بندی کاهش دارایی‌ها باشد، محتاطانه عمل کردند.

روند صعودی بعد از ظهر طلا به این دلیل بود که سرمایه‌گذاران همچنان طلا را به عنوان سرمایه‌گذاری امن می‌بینند و تقاضا برای پناهگاه امن وجود دارد و گاوها از افت قبلی قیمت‌ها برای انجام برخی از معاملات سود بردند. نرخ نقره نسبتاً پایین تر حرکت کرد. آخرین معاملات آتی طلا در اکتبر(مهر) با ۳.۵۰ دلار افزایش به ۱۷۹۲.۳۰ دلار رسید. نقره سپتامبر(شهریور) آخرین بار با ۰.۲۱ دلار کاهش به ۲۳.۵۶۵ دلار در هر اونس رسید.

    حمله تروریستی به فرودگاه کابل که در حال تخلیه اتباع امریکایی از افغانستان بود، کمی ترس را در بازار ایجاد کرد، بازار سهام کمی تضعیف شد و به نوبه خود نرخ طلا را ملایم افزایش داد.

    آینده نزولی برای طلا

    ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA به رویترز گفت: « احتمالاً شاهد یکپارچگی مداوم در طلا خواهید بود، اما احتمالاً تا زمانی که از جکسون هول عبور کنیم، این روند نزولی خواهد بود.»

    نشست هم اندیشی فدرال رزرو جکسون روز گذشته افتتاح شد و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز جمعه سخنرانی می‌کند. اگرچه تعداد فزاینده‌ای از مقامات فدرال رزرو اعلام کرده‌اند که کاهش قیمت‌ها می‌تواند زودتر از آنچه انتظار می‌رفت آغاز شود، اما شیوع کرونا در سطح جهان همچنان چشم‌انداز اقتصادی را تیره می‌کند و در مورد این دیدگاه تردید ایجاد می‌کند.

    مویا گفت: « بعد از اتمام جکسون هول، بازار همچنان پیش‌بینی می‌کند که فدرال رزرو قصد خرید دارایی‌های خود را کاهش می‌دهد، اما افزایش نرخ بهره را از این امر جدا می‌کند. افزایش نرخ بهره دوام بیشتری در اقتصاد دارد و از نرخ طلا حمایت می‌کند.»

    افت نرخ بین کوین

    کاهش نرخ ارزهای رمزنگاری شده همچنان ادامه دارد، و در طول ۲۴ ساعت گذشته نوسانات زیادی در بازار ارزهای مجازی حاکم بود.قیمت ارزهای دیجیتال پس از معاملات روز دوشنبه به دلیل رزرو سود زیاد(هنگامی که افراد یا شرکت‌ها دارایی‌های خود را نقد می‌کنند تا سود حاصل از سرمایه خود را دریافت کنند.) شروع به کاهش کرد و از آن زمان همچنان ضعیف باقی مانده است. کارشناسان معتقدند که بی‌ثباتی در تجارت رمزنگاری نیز نتیجه انقضا خرید ماهانه است.

    بیت کوین (BTC)، محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده جهان، کمی زیر ۴۷هزار دلار معامله می‌شود که حدود ۴ درصد افت را نشان می‌دهد. ارزش بازار ارزهای مجازی به شدت کاهش یافته و به ۸۸۲ میلیارد دلار رسیده است.

    لازم به ذکر است که بیت کوین در روز دوشنبه به بالای ۵۰ هزار دلار رسیده بود و سرمایه بازار آن به ۹۵۰ میلیارد دلار نزدیک شد.ارزش اتر (ETH) نیز طی ۲۴ ساعت گذشته به شدت کاهش یافته است. این ارز با نرخ ۳هزار و ۱۰۹ دلار معامله شد که بیش از ۳ درصد در مقایسه ۲۴ ساعت قبل کاهش داشت. سرمایه بازار اتر به ۳۶۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.

    ارسال نظرات
    نام:
    ایمیل:
    * نظر:
    نبض بازار
    گوناگون