کد خبر: ۳۲۸۷۳
۲۳:۲۳ -۲۷ مرداد ۱۴۰۰
پرسپولیس در صورتی که بخواهد به دنبال حضوری موفق در نقل و انتقالات باشد باید ۳ برابر بودجه فصل گذشته‌اش را تامین کند که در این شرایط غیرممکن به نظر می‌رسد.

پرسپولیس تهران

نشان تجارتبودجه تیمی پرسپولیس برای فصل گذشته نزدیک به ۷۰ میلیارد بود که اکنون با توجه به بازار نقل و انتقالاتی شاید آنها نیازمند این باشند تا دو برابر آن را تامین کنند. این تنها البته مربوط به بودجه لازم برای بازیکنان و کادرفنی خواهد بود و فارغ از موضوع مربوط به پاداش‌ها، هتل، تمرینات، پرواز و بدهی و ... خواهد بود.

در حال حاضر سه بازیکن پرسپولیس در شرایطی از این تیم جدا شده اند که تفاوت مالی بین پیشنهاد باشگاه برای تمدید و پیشنهادات دیگر باشگاه‌ها در آن تاثیرگذار بوده است. محمدحسین کنعانی زادگان در شرایطی این باشگاه را به مقصد الاهلی قطر ترک کرد که این توافق را خیلی زودتر از پایان فصل به سرانجام رسانده بود چرا که کاملا مطمئن از تفاوت چشمگیر تفاوت دریافتی از الاهلی و پرسپولیس بود.

دومین شکست نقل و انتقالاتی پرسپولیس مربوط به شهریار مغانلو بود؛ بازیکنی که در پرسپولیس بار دیگر توانست در روند گلزنی موفقی ظاهر شود و توجه آنها را به تمدید قرارداد قرضی جلب کند. با این حال با پیشنهاد ۵۰۰هزار یورویی سانتاکلارا پرتغال برای قطعی کردن این قرارداد، پرسپولیس را از جذب شهریار کاملا دور کرد.

پرسپولیسی‌ها البته مدعی هستند که جدیدترین پیشنهاد سانتاکلارا برای این رضایتنامه ۷۰۰هزار یورو بوده است و این عدد را باید در کنار مبلغی گذاشت که باید آنها به عنوان قرارداد مغانلو به وی نیز پرداخت کنند که غیرممکن به نظر می‌رسد.

در نهایت بعد از مدافع و مهاجم پرسپولیس نوبت به هافبک دفاعی محبوب این تیم نزد هواداران رسید که با توجه به تفاوت عدد قرارداد ترجیح داد راهی امارات و تیم شباب شد. نوراللهی بعد از پایان قرارداد خود ابراز امیدواری کرده بود بتواند با این باشگاه برای تمدید قرارداد به توافق دست یابد.

این در حالی بود که با ادعای باشگاه دو بار طرفین پای میز مذاکره نشستند اما در نهایت در حالیکه باشگاه در نظر داشت بالاتر از حد توان خود نیز به امید حمایت برخی حامیان مالی (هواداران خارج نشین) بخشی از رقم مدنظر را تامین کند، پیشنهاد اغواکننده شباب الاهلی آنها را از مذاکره دور کرد و در نهایت شماره هشت بعد از ۶ سال از این تیم جدا شد و راهی لیگ امارات شد.

کنون برای پرسپولیس کمال کامیابی نیا، مهدی شیری، وحید امیری و امید عالیشاه برای تمدید قرارداد باقی مانده است. بازیکنانی که هر کدام دورادور در روند مذاکره با پرسپولیس قرار گرفته‌اند و البته هر کدام به دلایلی هنوز موفق به تمدید قرارداد نشده‌اند.

بنا به ادعای برخی نزدیکان نرخ کنونی بازیکنان برای تمدید بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد برآورد شده است. به این شکل فارغ از سه بازیکنی که از تیم جدا شده‌اند، پرسپولیس برای تمدید قرارداد با ۴ بازیکن باقیمانده (در صورتی که به توافق لازم برای کاهش خواسته مالی دست نیابد)، نیازمند این خواهد بود که بیش از ۵۰ میلیارد تامین کند.

آنها برای جذب بازیکنان جدید (۲ بازیکن بعدی طبق ادعا) حدود ۲۵ میلیارد نیاز خواهند داشت. اتفاقی که باعث خواهد شد شرایط جذب و تمدیدی این تعداد بازیکن، برابر با بودجه کامل فصل گذشته باشگاه در بخش بازیکن و کادرفنی باشد!
فارغ از این باشگاه نمی‌خواهد تفاوت مالی زیادی بین بازیکنان شکل گیرد و برای بازیکنانی مثل سیامک نعمتی، سیدجلال حسینی، سعید آقایی، سرلک و ... که فصل گذشته با اعداد معقولی قرارداد خود را تمدید یا به امضا رساندند، جو متشنج داخلی را در خصوص این تفاوت مالی شکل گیرد.

البته همین عقب نشینی باشگاه در خصوص خواسته مالی بازیکنان، تا به این لحظه موجب از دست رفتن سه بازیکن تا این لحظه شده است. تیم مدیریتی باشگاه پرسپولیس اما نمی‌خواهد بدون تامین بودجه لازم بار سنگین مالی روی تیم قرار گیرد و تنها یک بدهی سنگین دیگر در آینده از آنها به جا بماند.

با این حال آنها تا این لحظه امیدوار بودند با تحت تاثیر قرار دادن بازیکنان، خواسته مالی آنها را کاهش دهند که بعد از جدایی نوراللهی و کنعانی زادگان این هدف آنها به شکست انجامیده است و قادر به این نبودند در این بازار نقل و انتقالاتی که پیشنهادات هنگفتی به بازیکنان داده می‌شود، نمایش قدرتمندی از خود به جا بگذارند.

باشگاه پرسپولیس اما برآورد کرده در صورتی که بخواهد با همین روال نیز تن به خواسته بازیکنان برای تمدید قرارداد یا جذب آنها با هزینه مالی سنگین بدهد و در ادامه نیز خواسته دیگر بازیکنان خود را در اعتراض احتمالی آنها برای تغییر در تبصره قراردادی آنها خاموش کند، نیازمند بودجه ۲۰۰میلیاردی برای فصل آینده تنها در این بخش خواهد بود و این یعنی ۳ برابر هزینه فصل گذشته! باید دید آیا باشگاه در ادامه چه تدابیری برای این موضوع در سر خواهد داشت و چه برنامه‌ای برای تامین بودجه و توافق با بازیکنان دنبال می‌کند.

منبع: ورزش سه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون