کد خبر: ۳۲۸۲۴
۲۱:۳۰ -۲۶ مرداد ۱۴۰۰
دارچین یکی از ادویه‌های مهم و پر خاصیت می‌باشد که افزودن آن به غذا و نوشیدنی‌ها نه تنها آن‌ها را خوش طعم و عطر می‌کند بلکه این خاصیت را به مواد غذایی نیز منتقل می‌کند.

از خواص چای دارچین چه می‌دانید؟

نشان تجارتبررسی‌ها نشان داده اند که افرادی که از دیابت رنج می‌بردند با اضافه کردن روزانه یک گرم دارچین تا چهل روز در مواد غذایی خود توانسته اند تا ۳۰ درصد از میزان قند خون، کلسترول و چربی خون خود را کاهش دهند.

خواص دارچین بسیار بی شمار است و شما برای بهره مندی از آن می‌توانید چای دارچین دم کنید و بنوشید و یا آن را به دیگر مواد غذایی اضافه کنید و میل نمایید.

خواص چای دارچین:

برای پایین آوردن تب می‌توانید از یک استکان چای دارچین استفاده کنید، که به سرعت تب را پایین می‌آورد.

از چای دارچین برای بهبود درد‌های عضلانی و رفع درد استفاده می‌کنند.

خوب است بدانید که دارچین خاصیت نشاط آوری و آرامبخشی دارد و به مانند یک پنی سیلین و آنتی بیوتیک عمل می‌کند، پس در مواقعی که سرماخورده اید مصرف یک فنجان چای دارچین را فراموش نکنید.

از فواید چای دارچین بدانید نه تنها پیشگیری کننده از ابتلا به بیماری قند خون است، بلکه به کاهش قند خون در بیماران دیابتی نیز کمک می‌کند.

برای جلوگیری از ابتلا به بیماری روماتیسم، چای دارچین بنوشید.

خوردن چای دارچین بدن را در برابر فارانژیت مقاوم می‌کند.

در ضمن ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدانید با مصرف چای دارچین خطر ابتلا به فشارخون‌های بالا در شما کاهش پیدا می‌کند.

برای رفع خستگیتان یک لیوان چای دارچین بنوشید.

برای برطرف کردن فشار‌های عصبی می‌توان از خواص چای دارچین بهره برد.

چای دارچین معده و روده را تقویت می‌کند و یک آنتی باکتریال در برابر طیف گسترده‌ای از باکتری‌ها می‌باشد.

برای از بین بردن خستگی و سردرد‌های کاری (درمان سردرد با دارچین) نیز خوردن یک فنجان چای دارچین بسیار تاثیر گذار است.

نکته بسیار مهم در مورد چای دارچین مقاوم کردن بدن در مقابل سرطان می‌باشد.

این چای از آنتی اکسیدان‌های متفاوت و فراوانی برخوردار است و رفع کننده میگرن و استرس نیز می‌باشد.

به منظور تنظیم گوارش می‌توانید از چای دارچین استفاده کنید زیرا، سبب رفع سوء هاضمه و مشکلات گوارشی از جمله: یبوست، گرفتگی و درد شکمی و اسهال می‌شود، زیرا حاوی کاتچین می‌باشد که کمک زیادی به بهبود فرآیند گوارش خواهد کرد.

نوشیدن چای دارچین سبب کاهش چربی‌ها به خصوص چربی‌های شکمی می‌شود بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به مصرف غذا‌های شیرین تمایل دارید نوشیدن یک فنجان چای دارچین سبب کاهش چربی شکمی خواهد کرد زیرا، دارچین دارای مقادیری آنتی اکسیدان است که سبب دفع سموم و از بین رفتن چربی خواهد شد.

از دیگر فواید بی نظیر چای دارچین کمک زیادی به رفع بوی بد دهان می‌کند، دارچین به دلیل داشتن خاصیت ضد قارچی و ضد باکتری باکتری‌هایی که باعث بیماری لثه و بوی بد دهان می‌شوند را از بین می‌برد و در نتیجه سبب افزایش سلامت دهان خواهد شد.

نوشیدن چای دارچین باعث تسکین دهنده ذهن تان خواهد شد از این رو، اگر شما نیز یک روز پر استرس را تجربه کردید به منظور آرام شدن اعصاب تان می‌توانید یک فنجان چای دارچین مصرف کنید و همچنین علاوه بر رفع استرس کمک زیادی به از بین بردن استرس می‌کند.

توجه داشته باشید که افزودن مقداری دارچین به چای، آب پرتقال و غلات بسیار پر فایده می‌باشد و می‌تواند به شما در بهره مندی از لاغری کمک کند.

طرز تهیه چای دارچین:

به یک لیوان آب بدون کلر در حال جوش یک تکه چوب دارچین اضافه کنید و یک سرپوش بر روی آن بگذارید و اجازه دهید که به مدت پنج دقیقه دم بکشد و بعد آن را میل نمایید.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون