کد خبر: ۳۲۷۹۳
۱۰:۴۴ -۲۶ مرداد ۱۴۰۰
رئیس کارگروه رمزارز کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی ایران بیان کرد
بازار رمزارز‌ها در حالی پذیرای میلیون‌ها ایرانی است که تجربه هزاران ایرانی در سایت کریپتولند آن‌ها را به صرافی‌های رمزارز خارجی سوق داده است. در همین راستا محمدرضا شرفی، رئیس کارگروه رمزارز کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی ایران نسبت به مهاجرت گسترده میلیون‌ها ایرانی به صرافی‌های خارجی هشدار داد.

خرید ارزهای دیجیتال

نشان تجارتتجربه مسدود شدن دو ماهه پول ۷۰ هزار کاربر در سایت کریپتولند باعث شد میلیون‌ها ایرانی دارایی خود را به صرافی‌های رمزارز خارجی منتقل کنند. این در حالی است که بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز خارجی نیز احراز هویت را برای کاربران اجباری کرده و همین باعث شده تا کاربران ایرانی به سایر صرافی‌های خارجی مهاجرت کنند.

در همین راستا رئیس کارگروه رمزارز کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی ایران نسبت به مهاجرت گسترده ایرانیان به صرافی‌های خارجی هشدار داد.

خروج گسترده ایرانیان از بایننس

رئیس کارگروه رمزارز کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به سختگیری‌هایی که نهاد‌های رگولاتور در حال حاضر در قاره اروپا و آمریکا نسبت به مارکت رمزارز‌ها اعمال می‌کنند، بایننس هم به عنوان بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان استراتژی‌ای را اتخاذ کرده تا خود را با رویکرد حاکمیت‌ها هماهنگ کند و تحت نظر و شرایطی که آن‌ها تعیین می‌کنند به فعالیتش ادامه دهد.

محمدرضا شرفی ادامه داد: به همین دلیل بایننس احراز هویت کاربران را اجباری کرده و همین عامل موجب کوچ میلیون‌ها ایرانی به سایر صرافی‌های خارجی شده است.

فریز دارایی ایرانیان در بایننس

رئیس کارگروه رمزارز کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ارسال ایمیل بایننس به کاربران این صرافی برای احراز هویت گفت: بایننس حساب‌هایی که احراز هویت نشده اند را بلوکه یا فریز می‌کند.

شرفی ادامه داد: ایرانیان به دلیل تحریم‌ها قادر به احراز هویت نیستند؛ بنابراین مجبورند از این صرافی خارج شوند و به سایر صرافی‌های خارجی کوچ کنند. با توجه به سقف روزانه برداشت دو بیت کوین با توجه به قیمت و ارزش بیت کوین در حال حاضر کاربران ایرانی با چالش‌هایی روبرو شده اند.

دارایی ایرانیان در صرافی‌های خارجی رمزارز

عضو هیات مدیره انجمن بلاکچین ایران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: با این اقدام بایننس، اکثر کاربران از این صرافی نقل مکان و به صرافی‌های دیگر مهاجرت می‌کنند.

شرفی در مورد مقصد انتقال دارایی ایرانیان به صرافی‌های رمزارز گفت: صرافی بای بیت Bybit، صرافی کوکوین Kucoin، صرافی کوینکس (Coinex) و.. صرافی‌هایی است که مقصد کاربران ایرانی شده اند که هر کدام از این پلتفرم‌ها دارای محاسن و معایبی هستند. جالب توجه‌تر این بحث آنجاست که به چه دلیل دارایی مردم کشورمان بایستی در صرافی‌های خارجی باشد و چرا نباید ما این امکان را ایجاد کنیم که مردم بتوانند با طیب خاطر نسبت به نگهداری دارایی شان در داخل کشور اقدام کنند و این هنوز هم جای سوال است.

خطر حبس دارایی ایرانیان در صرافی‌های رمزارز

رئیس کارگروه رمزارز کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه با توجه به عدم ثبات و تعیین تکلیف این حوزه توسط قانونگذار در کشور، این حوزه ورطه پرمخاطره‌ای است، گفت: ایرانیان ترجیح می‌دهند این ریسک را در داخل کشور متحمل نشوند و به همین دلیل دارایی مردم در حال انتقال به صرافی‌های رمزارز خارجی است؛ مساله‌ای که مسئولان و نمایندگان مجلس نسبت به آن بی اعتنا هستند و گاه و بیگاه مساله مسدودسازی صرافی‌های رمزارز داخلی را مطرح می‌کنند.

شرفی در گفتگو با اقتصاد ۲۴ ادامه داد: در میان صرافی‌هایی که ذکر کردیم صرافی کوکوین محدودیت‌های کی وای سی را دارد. ریسک اصلی در صرافی کوینکس است که ایرانیان را با وجود تحریم پذیرش و احراز هویت می‌کند. این موضوع جای بسی سوال است که با توجه به اینکه این صرافی در خارج از ایران فعال است به چه صورت این امکان یا اجازه را دارد که کاربران داخل ایران را احزار هویت کند و این موضوع بسیار جای بحث و مخاطره آمیز است.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون