کد خبر: ۳۲۳۶۷
۰۹:۳۸ -۱۷ مرداد ۱۴۰۰
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی بیان کرد
در آستانه تشکیل دولت جدید، صنعت و به ویژه صنعت لوازم خانگی علاوه بر اینکه با رکود دست و پنجه نرم می‌کند، با مشکل جدیدی روبرو شده که تولید لوازم خانگی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و و آن چیزی نیست جز کمبود برد الکترونیکی که در تمام لوازم خانگی کاربرد دارد.

تولید لوازم خانگی

نشان تجارت - رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی در مورد بزرگ‌ترین مشکلی که تولیدکنندگان لوازم خانگی در آستانه تشکیل دولت جدید با آن روبرو هستند، گفت: بزرگ‌ترین مشکل فعلی اقتصاد رکود تورمی است؛ یعنی هم رکود داریم و هم تورم.

علیرضا دانیالی ادامه داد: قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده و به همین دلیل مردم توان خرید لوازم خانگی را ندارند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند لوازم خانگی قدیمی خود را تعمیر کنند تا تعویض.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان لوازم خانگی حجم بسیار بزرگی از کالاهایشان را انبار کرده اند، زیرا به دلیل رکود عمیق در بازار و نبود قدرت خرید ازسوی مردم فروش ندارند. از طرفی تعطیلات کرونا مزید بر علت شده و مشکل را حادتر کرده است.

کاهش تولید لوازم خانگی به دلیل کمبود برد در جهان

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: در حال حاضر کمبود برد در صنعت لوازم خانگی، تولید را کاهش داده است.

دانیالی در این رابطه گفت: تامین برد در جهان مشکل شده، زیرا به دلیل یخبندان در آمریکا چند کارخانه تولید برد‌های الکترونیکی تعطیل شده اند.

وی ادامه داد: کل سیستم تحویل برد در دنیا دچار مشکل است و به همین دلیل مشکل جهانی است و برای همه بردهاست و برای کل صنایع ازجمله خودرو، لوازم خانگی و... وجود دارد.

برد در همه لوازم خانگی وجود دارد

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی با بیان اینکه امیدواریم مشکل تامین برد حل شود، گفت: در کل صنعت لوازم خانگی این مشکل را داریم. برد در کل لوازم خانگی ازجمله فر، مایکروفر، ماشین ظرفششویی و لباسشویی و... وجود دارد.

دانیالی با بیان اینکه در حال حاضر برد به صورت چمدانی وارد ایران می‌شود، گفت: تولید لوازم خانگی به دلیل این مشکل کاهش یافته است.

انتظار فعالان لوازم خانگی از ابراهیم رئیسی

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی در مورد درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت لوازم خانگی به اقتصاد ۲۴ گفت: هرچند این درخواست مطرح شده، اما به طور کلی انجمن لوازم خانگی با قیمت گذاری کالا مخالف است و آن را به نفع اقتصاد ملی نمی‌داند، زیرا به نفع تولیدکننده و مصرف کننده نیست.

دانیالی با تاکید بر اینکه هر جا دولت در قیمت گذاری دخالت کرده جز ضرر برای اقتصاد و صنعت نتیجه‌ای نداشته است، گفت: آقای وزیر صنعت نیز پذیرفته که قیمت گذاری دستوری برای لوازم خانگی کار درستی نیست، ولی در اجرا هنوز همان روش در ۵ کالا اعمال می‌شود و هیچ سودی برای کسی ندارد.

وی ادامه داد: وقتی در کشور تورم ۴۰ درصدی داریم و حقوق و مواد اولیه مرتبا گران شود یعنی تمام کالا‌ها گران خواهد شد. اگر دولت هنری دارد باید تورم را کنترل کند، زیرا تولیدکنندگان چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارند. کنترل تورم به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است. امیدواریم رئیس جمهور جدید زودتر مستقر شود و کسانی که در راس امور قرار می‌گیرند فکری برای رفع تورم کنند و راه حل‌های عملی داشته باشند.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون