کد خبر: ۳۲۲۹۷
۱۳:۳۷ -۱۵ مرداد ۱۴۰۰
پژوهشگران براساس داده‌های بالا، پس از تنظیم عوامل مختلف در این بررسی، به این نتیجه رسیده‌اند که میزان اثرگذاری واکسن کرونا در افرادی که گفته‌اند هر دو دز واکسن را زده‌اند، ۴۹ درصد بوده است.

شیوع ویروس کرونا در انگلیس

نشان تجارت - براساس یک مطالعه جدید در انگلیس، ۱۰۰ درصد بیماران با آزمایش کرونای مثبت در این کشور به گونه دلتا مبتلا شده‌اند و همچنین افرادی که هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند در بازه زمانی اخیر، احتمال ابتلایشان به کووید-۱۹ نصف شده است.

در بازه‌ای که این مطالعه انجام شده است، گونه غالب ویروس کرونا در انگلیس گونه دلتا (گونه جهش‌یافته در کشور هند) بوده و به‌طور کامل همه موارد ابتلا از این گونه بوده‌اند.

کارآزمایی متخصصان دانشگاه ایمپریال‌کالج لندن روی بیش از ۹۸هزار نفر که به طور تصادفی در انگلیس انتخاب شده‌اند، نشان می‌دهد اگر فردی که هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده با یک فرد مبتلا به کووید-۱۹ تماس پیدا کرده باشد، احتمال آلودگی او به ویروس کرونا تنها حدود یک در ۲۵ (۳.۸۴ درصد) خواهد بود.

براساس این مطالعه حتی در صورت آلودگی افراد واکسینه‌شده به ویروس کرونا، بیماری آن‌ها به‌طور کلی خفیف‌تر از چیزی خواهد بود که اگر واکسن نزده بودند به آن مبتلا می‌شدند.

این کارآزمایی با انجام آزمایش پی‌سی‌آر بر نمونه‌های بیش از ۹۸ هزار فرد تصادفی انجام شده است. براساس آن، ۰.۴ درصد از افرادی که هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند، نتیجه آزمایش کرونا از آن‌ها مثبت بوده است که این در مقایسه با ۱.۲۱ درصد نتیجه مثبت در افراد واکسینه‌نشده، یک تفاوت سه‌برابری را نشان می‌دهد.

این کارآزمایی (REACT) در چندین مرحله ادامه داشته و در آخرین مرحله که نتایج آن به‌تازگی اعلام شده است، ۱۰۰ درصد بیماران با آزمایش کرونای مثبت به گونه دلتا مبتلا شده بودند.

به گزارش اسکای‌نیوز، پژوهشگران براساس داده‌های بالا، پس از تنظیم عوامل مختلف در این بررسی، به این نتیجه رسیده‌اند که میزان اثرگذاری واکسن کرونا در افرادی که گفته‌اند هر دو دز واکسن را زده‌اند، ۴۹ درصد بوده است.

پروفسور پل الیوت، متخصص همه‌گیرشناسی و سرپرست این برنامه کارآزمایی در ایمپریال‌کالج گفت: به بیان دیگر، افرادی که هر دو دز واکسن کرونا را زده‌اند، احتمال ابتلایشان به بیماری نصف می‌شود. در این افراد که هر دو دز واکسن را زده‌اند، بار ویروسی پایین‌تر است و این به‌معنای آن است که احتمال ابتلا به بیماری شدید در آن‌ها از افراد واکسینه‌نشده یا کسانی که تنها یک دز واکسن کرونا زده‌اند، کمتر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون