کد خبر: ۳۲۲۵۰
۱۳:۲۲ -۱۴ مرداد ۱۴۰۰
میزان مصرف برق روز گذشته و در ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه به ۶۳ هزار و ۸۰۳ مگاوات افزایش یافت که نسبت به روز قبل (سه‌شنبه) با رشد ۹۴۳ مگاواتی همراه شد.

افزایش مصرف برق

نشان تجارت - تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان از آن دارد که میزان مصرف برق روز گذشته کشور نسبت به مدت مشابه پارسال که ۵۷ هزار و ۹۰ مگاوات بوده با رشد بیش از ۶ هزارمگاوات همراه شده است.

روند افزایشی مصرف برق شب گذشته نیز تداوم یافت به گونه‌ای که درساعت ۲۱ و ۱۹ دقیقه به ۵۸ هزار و ۲۳۸ مگاوات رسید و این درحالی است که شب قبل این میزان ۵۷ هزار و ۸۸۱ مگاوات بود.

روند مصرف برق در بخش صنعت نیز بیانگر رشد در این بخش است به گونه ای که در ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه روز گذشته ۳ هزار و ۵۹ مگاوات برق مصرف کرد و در ساعت ۲۱ و ۱۹ دقیقه این میزان به عدد۳ هزار و ۲۷۲ مگاوات افزایش یافت.

روزگذشته ۶ هزار و ۱۱۸ مگاوات برق مورد نیاز کشور از محل نیروگاه های تجدیدپذیر تامین شد.

به گزارش ایرنا،‌ روز چهارشنبه «مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق گفت: هفته آینده هفته‌ای پرمصرف خواهد بود و با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا در هفته آتی در سراسر کشور و رسیدن به میانگین دمای ۳۸ درجه، صنعت برق با افزایش نیاز مصرف از سوی مشترکان روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: در پی افزایش دما، نیاز مصرف تا ۶۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات رشد خواهد داشت که از این مقدار فقط ۵۴ هزار مگاوات توسط نیروگاه‌های کشور قابل تامین خواهد بود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون