کد خبر: ۳۲۰۴۵
۱۶:۳۹ -۱۰ مرداد ۱۴۰۰
بسیاری از بیماران کرونایی طی روز‌های گذشته تختی برای بستری پیدا نکرده و به دلیل پر بودن بخش اورژانس، در راهرو‌های بیمارستان چشم انتظار خالی شدن یک تخت برای پذیرش و بستری هستند.

شیوع ویروس کرونا در ایران

نشان تجارت - گسترش شیوع مجدد بیماری کرونا در جامعه از آن دست حوادث تلخ و تأسف باری است که طی روزهای اخیر جان بسیاری از مردم در استان‌ها و شهرهای مختلف را مورد تهدید قرار داده است.

تعلل وزیر بهداشت و سایر مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به عنوان مجری اصلی پیگیری کارهای مرتبط با درمان بیماری کوید۱۹  در تهیه و توزیع واکسن کرونا از تولید کنندگان داخلی و عدم حمایت درست از دانشمندانی که شبانه روز در حال تلاش برای دستیابی به واکسن هستند، کار واکسیناسیون عمومی را طی چند ماه اخیر با وقفه‌ای بزرگ روبرو کرد و در این میان عده زیادی از هموطنان جان خود را از دست دادند.

بی‌تدبیری در مدیریت ستاد ملی مقابله با کرونا!

در کنار تعلل مدیران وزارت بهداشت در تهیه، تولید و توزیع واکسن کرونا، تعطیلی ستاد ملی مبارزه با کرونا و دست روی دست گذاشتن حسن روحانی به عنوان رئیس این ستاد نیز اوضاع بحرانی و وخیم کرونا در کشور را تشدید کرد و بر شمار مبتلایان و جانباخته‌ها اضافه کرد.

گزارش‌های متعددی از وضعیت بحرانی برخی از بیمارستان ها و مراکز درمانی و بستری بیماران مبتلا به کرونا از طرف برخی مخاطبان شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

بر اساس این گزارش‌ها بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا طی روزهای گذشته تختی برای بستری پیدا نکرده‌اند و به دلیل پر بودن بخش اورژانس، در راهروهای بیمارستان چشم انتظار خالی شدن یک تخت برای پذیرش و بستری هستند.

شمار کودکان مبتلا به کرونا هم رو به افزایش است و متاسفانه موج کرونای دلتا هیچ سن و گروهی را استثنا قرار نمی‌دهد و رعایت پروتوکل‌ها و دستورالعملهای بهداشتی همچنان باید از طرف اقشار مختلف مردم جدی گرفته شود.

ضرورت افزایش تیم‌های کاربلد تزریق واکسن کرونا!

اورژانس تهران به مقوله انجام واکسیناسیون مردم ورود کرده است و سرعت تزریق واکسن نسبت به روزهایی که جان مردم متاع ارزانی به چشم مسئولان بود، افزایش خوبی دارد و البته با ورود برخی از گروههای مختلف و البته متخصص و کاردان در قالب تیم تزریقات، بهتر از این نیز می‌تواند باشد.

در حال حاضر روزانه هزاران نفر در شهر تهران واکسن کرونا را دریافت می‌کنند و این اتفاق بخش بزرگی از استرس افراد را مهار و کنترل می‌کند اما مردم همچنان حتی پس از تزریق واکسن کرونا نیز باید نکات بهداشتی و مراقبتی را جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا رعایت کنند.

در حال حاضر تمام مراکز استان‌های کشور دچار وضعیت قرمز کرونا شده‌اند و متاسفانه روزانه بیش از صدها نفر جان خود را از دست می‌دهند که در این میان افزایش ابتلا افراد جوان‌تر و کم سن و سال هم قابل تأمل است.

تعطیلی ستاد ملی مقابله با کرونا و عدم تصمیم گیری به موقع و صحیح از طرف مسئولان اوضاع را از شرایط فعلی هم وخیم‌تر می‌کند و امید می‌رود که با استقرار دولت جدید و روی کار آمدن مسئولان دولت حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، مهار و کنترل بیماری کرونا نیز با اتخاذ تصمیمات درست محقق و اجرایی شود.

در حال حاضر چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مردم باقی نمانده است و تا انجام واکسیناسیون عمومی برای همه اقشار جامعه هنوز راه درازی پیش روی افراد قرار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون