کد خبر: ۳۱۸۳۹
۱۳:۱۹ -۰۶ مرداد ۱۴۰۰
جوش‌ها و آکنه‌ها زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند، ولی بهتر است برای از بین بردن آن‌ها از روش‌های کاملا ایمن و خانگی استفاده کنید.

درمان جوش پیشانی

نشان تجارت - جوش‌هایی که روی پیشانی شما ایجاد می‌شود معمولا چهره شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای این که بتوانید این جوش‌ها را با روش‌های طبیعی از بین ببرید و جای آن‌ها روی پوستتان نماند در ادامه تکنیک‌های درمان جوش پیشانی را برایتان بیان می‌کنید.

جوش‌ها و آکنه‌هایی که روی پوستتان مخصوصا روی پیشانی ایجاد می‌شود باعث می‌شود زیبایی شما تحت تاثیر قرار بگیرد و همین امر می‌تواند شما را نگران و عصبی کند.

بهتر است نگران نباشید، زیرا با روش‌هایی ساده و کم هزینه می‌توانید آن‌ها را از بین برده و همچنین می‌توانید با استفاده از آن‌ها به سلامت پوست خود کمک کرده و دوباره شادابی و نشاط را به پوستتان برگردانید. ولی قبل از این کار لازم است تا علل این جوش‌ها را پیدا کنید و با رفع کردن مشکل از ایجاد دوباره آن‌ها پیشگیری کنید.

علل ایجاد جوش‌های روی پیشانی عبارت است از:

شوره سر
غدد چربی
مو‌های چرب
تغییرات هورمونی در دوران بارداری و بلوغ
استرس
سیگار کشیدن
استفاده از مواد مخدر
استفاده بیش از اندازه از کافئین
مصرف بیش از حد از الکل
رژیم غذایی نا مناسب
خوردن گوشت قرمز
مواد غذایی چرب و تند
کمبود آب بدن
خوابیدن با آرایش

درمان جوش پیشانی

درمان‌های خانگی کمی زمان بر می‌باشد، ولی بهترین راه و موثر‌ترین راهی می‌باشد که برای از بین بردن جوش‌ها می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته این روش‌ها نسبت به سایر روش‌های پزشکی کم هزینه‌تر بوده و از موادی استفاده می‌شود که همیشه در دسترس قرار دارند.

ماسک خاک رس

ماسک خاک رس به شما کمک می‌کند تا جوش‌ها و آکنه‌هایی که روی پیشانی شما قرار دارد به راحتی از بین برود. البته می‌توانید از این ماسک مفید برای تمامی پوست صورت خود استفاده کنید. برای استفاده از این ماسک بهتر است مقداری از این خاک را با مقداری آب و روغن درخت چای مخلوط کنید و آن را به صورت یک لایه نازک بر روی پیشانی خود قرار دهید. بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه می‌توانید صورت خود را با آب بشویید.

آبلیمو

آبلیمو یکی از موادی می‌باشد که حساسیت بسیار زیادی به نور دارد بنابراین بهتر است از آن شب و هنگام خواب استفاده کنید. استفاده از این روش بسیار آسان می‌باشد و تنها لازم است تا مقداری آب لیمو را با استفاده از پنبه بر روی جوش‌های پیشانی بزنید و اجازه بدهی تمام طول شب بماند. دو روز بعد تاثیر این روش را می‌بینید و آکنه‌های صورت شما به طور کلی از بین خواهد رفت.

سرکه سیب

بهتر است زمانی که از ماسک‌ها استفاده می‌کنید نور خورشید به آن‌ها نخورد. حساسیت برخی از روش‌های گفته شده بسیار زیاد می‌باشد بنابراین سعی کنید غروب‌ها و یا شب‌ها از ماسک‌های گفته شده استفاده کنید. یکی دیگر از درمان‌های جوش پیشانی سرکه سیب می‌باشد که به راحتی تهیه می‌شود و قیمت بسیار بالایی ندارد. استفاده از این روش درمانی راحت است و تنها کافی است یک بار در روز مقداری از سرکه سیب را با استفاده از مقداری پنبه بر روی پوست خود بمالید.

عسل و خردل

بسیاری از دارو‌های ضد جوش و آکنه‌ای که در داروخانه‌ها وجود دارد دارای سالیسیلیک اسید می‌باشد و پودر خردل منبع مناسبی از این ماده است. می‌توانید برای استفاده از این ماده مقداری عسل را با آن مخلوط کنید و بر روی جوش‌های پیشانی بزنید. این ماسک ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار می‌گیرد و بعد از آن می‌توانید صورت خود را با آب ولرم و صابون بشویید.

روغن درخت چای

یکی از بهترین روغن‌هایی که می‌توانید از آن‌ها برای درمان جوش‌های پیشانی خود کمک بگیرید روغن درخت چای می‌باشد. بهتر است این روغن را به همراه روغن زیتون استفاده کنید و برای این کار بهتر است مقدار برابر آن‌ها را با یک دیگر ترکیب کرده و با استفاده از یک پنبه تمیز بر روی جوش‌ها قرار بدهید. بعد از ۳۰ الی ۴۵ دقیقه می‌توانید صورت خود را بشویید و روغن‌ها را پاک کنید. این روغن علاوه بر از بین بردن جوش‌ها می‌تواند جای جوش را نیز از بین ببرد.

پوست پرتقال

برای استفاده از این روش کافی است تنها مقداری پوست پرتقال را خرد کنید و آن را با آب مخلوط کنید. این مخلوط را خوب هم بزنید تا شبیه به خمیر شود. این خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پیشانی خود قرار دهید و بعد از آن با آب خنک بشویید.

ماسک گوجه فرنگی

ماسک گوجه فرنگی به تنهایی برای سلامت پوست شما بسیار مفید می‌باشد و همچنین می‌تواند زخم‌هایی که بر روی پیشانی شما در اثر آکنه و جوش ایجاد شده را درمان کند. استفاده از این روش بسیار آسان است و تنها باید یک عدد گوجه فرنگی را برش دهید و آن را بر روی پوست خود بمالید. این کار را باید دوبار در روز انجام دهید تا با استفاده از خواص آنتی اکسیدان گوجه بتوانید جوش‌ها و آکنه‌ها را درمان کنید.

نکات مهم

سعی کنید جوش‌های خود را دستکاری نکنید تا جای آن‌ها سریع‌تر از بین برود و نیازمند درمان‌های دارویی نباشید.

بهتر است از وسایل آرایشی بدون روغن و آب استفاده کنید تا دچار آکنه و جوش نشوید.

اگر جوش‌های شما به مدت طولانی ماندگار شدند باید از یک متخصص کمک بگیرید.

برای دست زدن به صورت خود بهتر است دست‌های خود را بشویید تا آلودگی‌ها را به پوستتان انتقال ندهید.

روزانه ۸ لیوان آب بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید، زیرا این کار منجر به کاهش بروز جوش‌های پوستی می‌شود.

اگر صورت شما بیش از حد دچار آکنه و جوش می‌شود بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید و برای درمان بهتر و سریع‌تر از وی کمک بگیرید.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون