کد خبر: ۳۱۶۱۶
۱۷:۴۳ -۰۱ مرداد ۱۴۰۰
گردن درد عارضه‌ای آزاردهنده است که می‌تواند منجر به بروز سردرد، درد کتف و بازو نیز بشود، درد گردن ممکن است در اثر آسیب‌دیدگی دیسک بین مهره‌ای، گرفتگی عضلات گردن، رگ به رگ شدن و کشیدگی عضله، تاندون و آرتروز گردن باشد.

درد گردن

نشان تجارتگردن درد عارضه‌ای آزاردهنده است که می‌تواند منجر به بروز سردرد، درد کتف و بازو نیز بشود، درد گردن ممکن است در اثر آسیب‌دیدگی دیسک بین مهره‌ای، گرفتگی عضلات گردن، رگ به رگ شدن و کشیدگی عضله، تاندون، و آرتروز گردن باشد.

گردن شما انعطاف‌پذیر است و وزن سر شما را نگه می‌دارد، بنابراین می‌تواند در برابر جراحت‌ها و شرایطی که موجب ایجاد درد و محدودیت حرکتی می‌شوند، آسیب‌پذیر باشد.

انواع درمان:

 

درمان دستی

درمان‌های دستی شامل حرکاتی جهت افزایش انعطاف، درمان بافت‌های نرم به کمک ابزار‌های کمکی، کشش دستی مفاصل و روش‌های حرکتی خاص که توسط فیزیوتراپیست انجام می‌گیرد تا حدود زیادی می‌تواند درد گردن را کاهش دهد، اغلب موارد گردن درد‌ها در اثر فشار، استفاده بیش‌ازحد، استفاده نامطلوب مانند نشستن ناصحیح و قوزکردن طولانی‌مدت رخ می‌دهد، تکنیک‌های دستی مخصوص و ماساژ موجب آرامش عضلات و کاهش درد و التهاب گردن خواهند شد.

استفاده از گردن بند طبی

استفاده از گردن بند‌های طبی یا همان بریس با تجویز پزشک ارتوپد یا فیزیوتراپیست موجب کاهش حرکات گردن شده که می‌تواند در کاهش گردن درد نیز مؤثر باشد.

استفاده از کمپرس سرد و گرم

استفاده از کمپرس یخ موجب کاهش التهاب و درد گردن می‌شود. کمپرس گرم نیز با افزایش جریان خون در مفصل آسیب‌دیده موجب بهبودی و کاهش درد گردن می‌شود. انتخاب نوع کمپرس و زمان استفاده از آن با تجویز متخصص ارتوپد یا فیزیوتراپیست شما باید انجام گیرد.

تغذیه مناسب

مصرف برخی مواد غذایی در کاهش التهاب و درد‌های اسکلتی بسیار سودمند است. در طول روز آب فراوانی بنوشید، کم‌آبی بدن یکی از دلایل شایع گرفتگی‌های عضلانی است. اسید‌های چرب امگا ۳ که در ماهی‌هایی مانند ماهی سالمون و ساردین به‌وفور یافت می‌شوند التهابات شیمیایی بدن را کاهش می‌دهند.

مواد غذایی سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان مانند میوه و سبزیجات نیز در کاهش در التهاب گردن مفید هستند. مصرف کلسیم و ویتامین دی نیز موجب تقویت استخوان‌ها شده و در کاهش درد و التهاب گردن مؤثرند. کمبود منیزیم یکی از عواملی است که در بروز درد و گرفتگی عضلات مؤثر است و با مصرف به اندازه آن می‌توان از این مشکلات پیشگیری و در صورت بروز درد، آن را تسکین می‌بخشد.

فیزیوتراپی گردن درد

یک فیزیوتراپیست می‌تواند وضعیت بدنی درست و تمرینات تنظیم و تقویت گردن را به شما آموزش دهد، فیزیوتراپیست می‌تواند از گرما، یخ، تحریک الکتریکی و سایر اقدامات برای کمک به کاهش درد و جلوگیری از عود کردن دوباره‌ی آن استفاده کند، روش‌های درمانی از جمله استفاده از لیزر پرتوان و مگنت درمانی از روش‌های درمانی هستند که نیازمند تخصص و دستگاه مربوط به آن می‌باشند.

تحریک الکتریکی عصب از راه پوست

الکترود‌ها روی پوست شما در نزدیکی مناطق دردناک قرار می‌گیرند و پالس‌های الکتریکی کوچکی را به آن ناحیه منتقل می‌کنند که موجب کاهش درد می‌شود.

استفاده از کشش

کشش با استفاده از وزنه‌ها، قرقره و یا توپ‌های بزرگ انجام می‌شود و انجام حرکاتی با آن وسایل موجب ایجاد کشش ملایمی در گردن شما می‌شود.

راهکار‌های پیشگیری از درد گردن:

اجتناب از خم کردن و گرفتن سر به سمت جلو صاف نشستن هنگام نشستن بروی صندلی و قرار دادن ستون فقرات در وضعیتی مناسب هنگام نشستن

اجتناب از نشستن‌های طولانی‌ مدت

اجتناب از خم کردن مداوم گردن هنگام کار با کامپیوتر یا تلفن همراه

انجام ورزش‌های مخصوص گردن با مشورت فیزیوتراپیست

استفاده از بالش مناسب و طبی برای زمان خواب

اجتناب از خوابیدن بر روی شکم هنگام خواب

علائم درد گردن:

دردی که اغلب با نگه‌داشتن سر خود در یکجا به مدت طولانی بدتر می‌شود، مانند زمانی که رانندگی می‌کنید و یا با یک کامپیوتر کار می‌کنید.

سفتی ماهیچه و اسپاسم عضلانی

کاهش توانایی شما در حرکت دادن سرتان

سردرد

علل درد گردن:

کشیدگی عضلات، ساییدگی مفاصل، فشردگی عصب، صدمات، بیماری‌ها

آسیب‌دیدگی دیسک بین مهره‌ای، گرفتگی عضلات گردن، رگ به رگ شدن،  تاندون،  آرتروز گردن

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون