کد خبر: ۳۱۴۲۳
۲۳:۳۲ -۲۷ تير ۱۴۰۰
یکی از مشکلات رایج افراد در ارتباط با پوست‌شان، بخصوص در سنین نوجوانی و جوانی، جوش و جای جوش است. جوش‌ها که در انواع مختلف روی پوست ظاهر می‌شوند؛ با ایجاد تغییر رنگ و اختلاف سطح، موجب عدم صافی و یک دست بودن پوست خواهند شد.

جوش صورت

نشان تجارتیکی از مشکلات رایج افراد در ارتباط با پوست‌شان، بخصوص در سنین نوجوانی و جوانی، جوش و جای جوش است. جوش‌ها که در انواع مختلف روی پوست ظاهر می‌شوند؛ با ایجاد تغییر رنگ و اختلاف سطح، موجب عدم صافی و یک دست بودن پوست خواهند شد؛ و حتی ممکن است به دلیل ایجاد مشکل در اعتمادبه‌نفس به‌ویژه در جوانان، موجب شوند حضور فرد در اجتماع کاهش یابد و عملکرد اجتماعی او دچار اختلال گردد.

قبل از آنکه به روش‌های درمان جای جوش بپردازیم؛ باید بدانیم اسکار آکنه چه انواعی دارد و به چه اشکالی دیده می‌شود.

انواع جای جوش عبارتند از:

- اسکار‌های آتروفیک یا فرورفته

- اسکار‌های هایپرتروفیک یا برآمده

- لکه‌های پوستی

اسکار‌های آتروفیک یا فرورفته

 

درمان‌های لیزری اسکار آکنه فرورفته:

آر اف فرکشنال

لیزر فرکشنال CO۲

لیزر دی‌اکسیدکربن

لیزر اربیوم

 

درمان‌های غیر لیزری اسکار آکنه فرورفته:

لایه‌برداری

میکرودرم ابریژن

تزریق ژل

تزریق چربی

سابسیژن

 

اسکار‌های هایپرتروفیک یا برآمده

 

درمان‌های تزریقی اسکار آکنه هایپرتروفیک:

تزریق دارو‌های کورتیکواستروئیدی ممکن است در درمان بافت اسکار آکنه برجسته یا کلوئید کمک کننده باشد. دوره درمانی تزریق این داروها، شامل چند مرحله تکرار می‌شود؛ که پوست می‌تواند با نظارت بر نتایج هر تزریق، این تزریقات را هر چند هفته یک‌بار انجام دهد.

 

درمان‌های لیزری اسکار آکنه هایپرتروفیک:

لیزر CO۲ فراکشنال

یک راهکار ایده‌آل برای جای زخمی است که باعث جمع شدن پوست شده باشد و عمق درمان آن تا ۱.۵ میلی‌متر می‌باشد. این روش می‌تواند پوست شما را صاف‌تر و روشن‌تر کند. علاوه بر این هزینه استفاده از این روش تا حدود زیادی در مقایسه با سایر روش‌ها مقرون‌به‌صرفه است.

رادیو فرکوئنسی فراکشنال یا آر اف فرکشنال

یکی از بهترین روش‌ها برای جای زخم‌های عمیق باقیمانده بر روی پوست است. عمق درمان در این حالت می‌تواند تا ۳.۵ میلی‌متر باشد.

این روش همچنین می‌تواند مزیت لیفت پوست صورت و جوان‌سازی آن را نیز برای بیمار به همراه داشته باشد. به این ترتیب این روش درمانی می‌تواند بهبود‌های چشمگیر برای پوست بیمار ایجاد کند.

لیزر QS کیوسویچ

روش درمانی است که در درمان لکه‌های رنگی پوست و زخم‌های بافتی، نسبت به سایر روش‌ها برتری دارد. در این حالت معمولاً جای جوش‌ها بنفش یا قهوه‌ای به نظر می‌رسند، اما زمانی که این زخم‌ها به‌طور مؤثر با استفاده از لیزر درمان شوند، پوست بیمار به‌طور قابل توجه روشن‌تر به نظر می‌رسد و درخشش و صاف بودن آن افزایش پیدا می‌کند. این روش همچنین دارای این مزیت اضافی است که حداقل درد را برای بیمار دارد.

 

لکه‌های پوستی

 

درمان های لیزری لکه های پوستی:

لیزر کیوسوییچ

لیزر‌های پیکو

لیزر فرکشنال CO۲

به‌طور گسترده‌ای برای درمان لک قهوه‌ایی ناشی از جای جوش مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لیزر‌ها با تجزیه رنگدانه‌ها به قطعات کوچکتر کار می‌کنند. در نتیجه سیستم ایمنی بدن شما می‌تواند این قطعات ملانین را به‌طور طبیعی از بین دفع کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون