کد خبر: ۳۱۳۰۶
۱۱:۰۰ -۲۵ تير ۱۴۰۰
زنان مصری از ماجرای تجاوز زوری شوهرانشان در فضای مجازی پرده برداشتند.

تجاوز جنسی

نشان تجارتزنان مصری دیوار‌های سکوت را که پیرامون آزار جنسی بنا شده می‌شکنند. جدیدترین مورد از این دست مبارزه علیه تجاوز شوهران به همسران یا تجاوز زناشویی است که صحبت در باره آن تا همین اواخر تا حد زیادی تابو بود.

شوهر صفا، زن ۳۴ ساله مصری، در شب زفاف او را مورد تجاوز جنسی قرار داد که در اثر آن، از ناحیه کشاله ران، مچ دست و دهان آسیب دید.

صفا می‌گوید: در آن شب آماده رابطه جنسی نبودم، چون در عادت ماهیانه بودم، اما شوهرم فکر کرد از داشتن رابطه جنسی با او طفره می‌روم و مرا کتک زد، دستبند به دستم زد، دهانم را با دست بست و به من تجاوز کرد.

البته صفا از ترس رسوایی اجتماعی از شکایت به پلیس علیه شوهرش خودداری کرد. در این جامعه پدرسالار، فرهنگ سرزنش قربانیان به خصوص اگر آنان زن باشند رواج دارد.

طی چند هفته صد‌ها شاهد در شبکه‌های اجتماعی حضور یافتند. در یک صفحه فیسبوک به نام Speak Up. بیش از هفتصد نفر در این مورد به تبادل نظر پرداختند. یکی از این زنان، ثناء، بیست و هفت ساله بود.

وی در پیامی که در این صفحه گذاشت در مورد شوهرش گفت: او یک فرشته بود. یک سال بعد از ازدواجمان، من باردار شدم و نزدیک زایمانم بود.

ثناء در ادامه نوشت: ما بر سر یک موضوع پیش پا افتاده اختلاف پیدا کردیم و شوهرم خواست مرا مجازات کند و برای این منظور به من تجاوز کرد که به سقط جنین منجر شد.

در پی این حادثه، ثناء تصمیم گرفت طلاق بگیرد که به یک مبارزه طولانی و دست تنها منجر شد، اما بالاخره طلاقش را گرفت. او می‌گوید که هنوز به خاطر بچه‌ای که سقط کرده غمگین است.

اجبار به برقراری رابطه جنسی گاه همراه با خشونت در بسیاری از مناطق مصر، به ویژه در شب زفاف معمول است.

قانون درباره توسل به زور در رابطه جنسی چه می‌گوید؟

دارالافتاء مصر، که یک نهاد صادرکننده فتاوی دینی است گفته است که اگر شوهر با توسل به خشونت زن خود را مجبور به ارتباط جنسی کند از نظر قانون، خطاکار است و زنش حق دارد با مراجعه به دادگاه از او شکایت کنید و خواستار مجازاتش شود.

منبع: BBC

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون