کد خبر: ۳۰۸۴۰
۲۰:۱۹ -۱۴ تير ۱۴۰۰
با گذشت هر دهه، سن بارداری زنان هم افزایش می‌یابد. به همین دلیل زنان سی ساله برای اولین بار و در طول تاریخ مادر می‌شوند.

بارداری

نشان تجارتبا گذشت هر دهه، سن بارداری زنان هم افزایش می‌یابد. به همین دلیل زنان سی ساله برای اولین بار و در طول تاریخ مادر می‌شوند. اگرچه بعد از سی سالگی بارداری زنان در مقابل بیست سالگی تنها با خطر‌های بیشتر مادر شدن همراه است، اما تفاوت بین زایمان با هر دهه زندگی متفاوت است.

سال‌ها پیش زنان در اوایل بیست سالگی ازدواج می‌کردند و اندکی بعد خانواده تشکیل می‌دادند. به همین ترتیب، بسیاری از کودکان قبل از تولد چهل سالگی زنان از دبیرستان فارغ التحصیل می شدند. با این حال امروزه این امر معمول نیست، زیرا زنان تصمیم می‌گیرند بچه دار شدن را تا زمانی که در شغل خود مستقر نشدن و تجارب مختلف زندگی خود را تجربه نکردند به تعویق بیندازند. در اینجا تفاوت بین زایمان در بیست سالگی در مقابل سی سالگی وجود دارد.

۱- سهولت باردار شدن ۲۰ و ۳۰ سالگی

هنگامی که زنان در بیست سالگی هستند، می‌توانند انتظار داشته باشند که به راحتی باردار شوند. زوجینی که زیر ۳۰ سال ندارند پس از تصمیم برای تشکیل خانواده ۹۵ درصد احتمال بارداری در سال را دارند. این زمانی است که زنان سالم‌ترین تخمک را برای باروری دارند و سیستم تولید مثل آن‌ها در سالم‌ترین حالت قرار دارد.

۲- توانایی مالی برای مراقبت از کودک

زنان بیست ساله در حال شروع کار خود هستند یا شاید هنوز در تلاشند تا بفهمند چه چیزی باعث تحقق حرفه‌ای آن‌ها می‌شود. بدین ترتیب، مواردی مانند خرید خانه، داشتن حساب بازنشستگی، حساب پس انداز فراوان و مواردی از این دست به طور کلی محقق نشده است؛ بنابراین انتظار داشتن کودک در این سن بسته به درآمد قابل مصرف موجود ممکن است کار را از نظر اقتصادی دشوارتر کند.

۳-‌امید به زندگی از ۲۰ به ۳۰ تغییر می‌کند

افزایش سن تأثیر بیشتری بر استرس جسمی و سلامت کلی بدن می‌گذارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد منطقی باشد زنانی که سی سال سن دارند ممکن است طول عمر را به عنوان معامله تشکیل خانواده به خطر بیندازند. با این حال این نمی‌تواند دور از حقیقت باشد.

زنانی که اولین فرزندشان در سی سالگی متولد می‌شود دو برابر بیشتر از کسانی که اولین بچه خود را در بیست سال داشتند زندگی می‌کنند. به همین ترتیب به زندگی بستگی دارد اهداف به تعویق انداختن بارداری تا رسیدن به سن ۳۰ سالگی یا بالاتر ممکن است انتخاب بهتری برای برخی از زنان باشد.

۴- عوارض بارداری در سنین بالاتر

بزرگترین عوارض بارداری که در بیست سالگی با آن روبرو هستند مربوط به بیماری‌های مزمن است که قبل از بارداری تشخیص داده شده اند. وقتی زنان به سی سالگی می‌رسند عوارض بارداری بیشتری وجود دارد که باید با آن‌ها مبارزه کرد.

بیشترین تفاوت بین دو گروه سنی در خطر بالاتر برای باردار شدن نوزاد با ناهنجاری‌های کروموزومی است که شایع‌ترین آن سندرم داون است. از دیگر عوارضی که این گروه سنی باید با آن روبرو شود خطر کمتری در سقط جنین، احتمال بیشتری برای ابتلا به دیابت بارداری و فشار خون بالا و احتمال نیاز به سزارین بیشتر است. اگرچه هیچ یک از این موارد ممکن است اتفاق نیفتد، اما هنوز خطرات سلامتی است که باید در هنگام انتظار تا دهه سی بارداری مورد توجه قرار گیرد.

۵- احتمال داشتن دوقلو از ۲۰ تا ۳۰ سال تغییر می‌کند

زنانی که تمایل دارند تا فرزندشان دوقلو شود ممکن است بخواهند به تأخیر انداختن بارداری تا سی سالگی فکر کنند. دلیل این امر این است که در این گروه سنی احتمال باردار شدن چندقلویی بیشتر از کسانی که بیست سال سن دارند. زنان سی ساله به دلیل تغییر هورمون‌ها، احتمال دوقلو شدن بیشتری دارند.

به طور خاص هورمون محرک فولیکول (FSH) در زنان با افزایش سن در سطوح بیشتری وجود دارد. مطمئناً اگر چند قلو‌ها در خانواده فعالیت بیشتری داشته باشند ممکن است افراد بیست ساله بیشتر احتمال دوقلو شدن داشته باشند. با این حال، برای افزایش احتمال بارداری بیش از یک نوزاد در هر بارداری و کسانی که سی سال دارند شانس بیشتری نسبت به بیست سالگی دارند.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون