کد خبر: ۳۰۷۹۸
۲۱:۳۰ -۱۳ تير ۱۴۰۰
هاشمی شهری گفت: استان سیستان و بلوچستان نیازمند بیمارستان‌هایی است که اکسیژن رسان داشته باشد.

شیوع کرونا در زاهدان

نشان تجارتمحمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه در توزیع داروی رمدسیویر مشکل و کمبودی نداریم،اظهار کرد: تزریق واکسن به افراد بالای ۶۰ سال را زودتر شروع کردیم، زیرا افراد بالای ۸۰ سال در استان سیستان و بلوچستان چندان استقبال از واکسن نکردند.

او تصریح کرد: در مرحله بعدی واکسن افراد ۵۰ سال به بالا را شروع خواهیم کرد البته به شرطی که واکسن به اندازه کافی به دستمان برسد.

هاشمی شهری با اشاره به آخرین وضعیت بیماران استان سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر ۷۰۰ بیمار بستری داریم که عمده این بیماران درشهر زاهدان هستند زیرا یک سوم جمعیت استان در شهر زاهدان است و از طرف دیگر از سایر شهرهای اطراف هم بیماران به زاهدان می‌آیند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از پر بودن ۷۸ تخت ویژه آی سی یو دانشگاهی خبر داد و گفت: در حال حاضر ما نیازمند مخازن ۲۰ یا ۳۰ تنی اکسیژن هستیم تا بتوانیم فشار داخل مجرای اکسیژن رسان را کنترل و تأمین کنیم.

او افزود: اگر موج جدید کرونا به همین شکل ادامه پیدا کند و چند هفته آینده در این شرایط باشیم، قطعاً زیرساخت‌های پزشکی و درمانی استان سیستان و بلوچستان اشغال خواهد شد.

هاشمی شهری تاکید کرد: ما اعلام نیازهای خودمان را به وزارت بهداشت انعکاس داده ایم، اما این نکته حائز اهمیت است که ماسک را برای کادر درمان نمی‌خواهیم بلکه برای مردم می‌خواهیم. عدم رعایت استفاده از ماسک در میان مردم هم ریشه در فقر آن‌ها دارد لذا نیاز به حمایت‌های بیشتر داریم.

او بیان کرد: فقر در این استان سبب شده تا رعایت شیوه نامه‌ها در بلوچستان ۴۷ درصد برسد، این در حالیست که متوسط رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سایر استان‌ها ۶۷ درصد است.

هاشمی شهری با اشاره به اینکه بیمارستان‌های صحرایی مشکلی از ما حل نمی‌کند، ادامه داد: ما نیازمند بیمارستان‌هایی هستیم که اکسیژن رسان داشته باشد و بتواند بیماران تنفسی را پوشش دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون