کد خبر: ۳۰۲۵۰
۲۰:۵۸ -۳۰ خرداد ۱۴۰۰
فشار‌های زندگی روزمره می‌تواند بر جنسیت بچه در رحم اثر بگذارد. در برخی تحقیقات، پژوهشگران متوجه شدند زنانی که هر نوع فشاری را متحمل می‌شوند احتمال پسردار شدن آن‌ها کمتر است.

بارداری

نشان تجارت - احتمال باردار شدن یک روز پیش از تخمک گذاری ۳۱ درصد و در طول تخمک گذاری ۳۳ درصد است. اما محققان متوجه شده اند یک چیز دیگر هم هست که ممکن است بر روی بارداری اثر بگذارد.

در ادامه می‌خواهیم ببینیم فشار‌های جسمی و روانی‌ای که مادر در دوران بارداری متحمل می‌شود چه اثری بر جنسیت فرزند آینده‌ی او دارد.

فشار‌های وارده به مادر هم ممکن است بر جنسیت فرزند آینده اش اثر بگذارد

جنسیت جنین

نسبت «طبیعی» در تولد حدود ۱۰۵ پسر به ازای هر ۱۰۰ دختر است، اما محققان در پژوهش خود متوجه شدند تنها یک سوم زنانی که در دوران بارداری فشار‌های جسمی‌ای مثل افزایش سطح هورمون ها، قند خون، تغییر وزن و حتی علائم التهاب تجربه کردند، پسردار شدند.

فشار‌های زندگی روزمره می‌تواند بر جنسیت بچه در رحم اثر بگذارد. در برخی تحقیقات، پژوهشگران متوجه شدند زنانی که هر نوع فشاری را متحمل می‌شوند احتمال پسردار شدن آن‌ها کمتر است. آن‌ها تأثیر این عامل بر جنسیت بچه را ۱۰۰ درصدی نمی‌دانند، اما می‌گویند یکی از دلایل احتمالی‌ای است که هنگام برنامه ریزی برای بارداری می‌توان آن را در نظر داشت.

فشار روانی اثر بیشتری دارد

فشار روانی و عاطفی ممکن است احتمال پسردار شدن را کمتر کند، چون پسر‌ها آسیب پذیری بیشتری در برابر شرایط نامساعد محیط پیش از تولد دارند.

تحقیقات دیگر هم نشان داده احتمال زنده ماندن جنین‌های پسر کمتر است، بنابراین طبیعت ما به گونه‌ای است که احتمال برخورداری از یک فرزند سالم بیشتر شود.

جنسیت جنین

محققان متوجه شدند زمانی که مادر از سلامت برخوردار بود در ۵۶ درصد موارد بچه پسر از آب درآمده بود. این میزان زمانی که مادر تحت فشار روانی و زمانی که تحت فشار جسمی قرار داشت، به ترتیب ۴۰ درصد و ۳۱ درصد بود.

هنگام برنامه ریزی برای بارداری مسأله‌ی حمایت اجتماعی را درنظر داشته باشید

محققان پس از چندین پژوهش به این نتیجه رسیدند که هر چه مادر از حمایت اجتماعی بیشتری برخوردار شود، احتمال پسردار شدن او بیشتر می‌شود.

سه بُعد حمایت اجتماعی که محققان متوجه شدند باعث کمتر شدن فشار وارده بر مادر می‌شوند، عبارتند از:

داشتن کسانی که بتوان با آن‌ها صحبت کرد
داشتن کسانی که بتوان با آن‌ها وقت گذراند
داشتن کسانی که بتوان روی کمک آن‌ها حساب کرد

جنسیت جنین


قرار داشتن تحت فشار جسمی هم می‌تواند بر روی جنسیت فرزند آینده تان اثر بگذارد، اما برخورداری از حمایت اجتماعی اثر بیولوژیک عظیمی بر سلامت مادر دارد، امری که می‌تواند بر جنسیت بچه هم اثرگذار باشد.

داشتن احساس امنیت و آرامش اهمیت زیادی دارد و خوب است که آرام کردن خودتان را یاد بگیرید تا از خود در برابر فشار‌های اضافه، به ویژه در دوران بارداری محافظت کنید.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون