نشان تجارت - اگر از شما بپرسند که «حامد محمودزاده را میشناسید؟» احتمالا پاسختان منفی خواهد بود. اگر به شما تاکید کنند که این شخص را میشناسید و احتمالا چندین بار هم او را دیدهاید؛ شاید بیشتر تعجب کنید. اما واقعیت آن است که شما این شخص را میشناسید و شاید بارها و بارها در موقعیتهای مختلف صدایش را شنیدهاید؛ یا خودتان از علاقهمندان به صدایش هستید یا در تاکسی و خیابان و مهمانی و جاهای دیگری، به اجبار یا به انتخاب خودتان آهنگهایش را شنیدهاید.
اما بِرند تجاری او با نامش فرق میکند. او با بِرند «حامد همایون» خواننده شد. عنوانی که محسن رجبپور تهیه کننده موسیقی پاپ برایش انتخاب کرد. «حامد همایون» خیلی زود گُل کرد، خیلی زود درخشید و خیلی زود هم به سمت اُفول رفت.
خوانندههای زیادی در سالهای گذشته دچار چنین سرنوشتی شدهاند؛ یعنی در یک شب ره صد سال را پیمودند و در یک شب هم به انتهای خط رسیدند. چنین خوانندگانی پس از گذر از لحظههای اوج و محبوبیت، وارد روند فراموشی میشوند.
بر کسی پوشیده نیست که خوانندگان پاپِ تاریخ مصرفدار، با هدایت و مدیریت تهیهکنندگان، مسیر کوتاهِ فرش تا عرش را طی میکنند. برای حامد محمودزاده هم ماجرا با مدیریت محسن رجبپور شکل گرفت و پیش رفت.
بِرند حامد همایون در پنج ماهِ نخست سال ۱۳۹۶ حدود ۲۳۹ اجرا را به صحنه برد. او را رکورددار برگزاری تعداد کنسرت در یک سال میدانند. حتی کار به جایی رسید که این رکورد در گینس هم ثبت شد.
اما دوران اوج و درخشش و درآمدزایی خیلی زود به پایان رسید و روزگارِ تلختر از زهر فرا رسید.
اکنون چند سالی است که بِرند حامد همایون تقریبا تمام شده و مدتهای زیادی از برگزاری آخرین کنسرت او میگذرد.
با این حال گویا حامد همایون نمیخواهد برای همیشه فراموش شود. تهیهکننده این برند در تلاش است تا «حامد همایون» را بار دیگر احیا کند. برای این کار کجا بهتر از تلویزیون!
یادمان باشد که بسیاری از خوانندگانی که میخواهند برای نخستین بار در فضای موسیقی کشور مطرح شوند، کارِ تبلیغاتیشان را از تلویزیون شروع میکنند. پس طبیعی است که بِرند حامد همایون هم برای احیای خود بار دیگر دست به دامن تلویزیون شود.
در روزهای گذشته خبر آمد که سریالی با عنوان «حالا برعکس» قرار است، براساس پشت صحنههای برنامهی «خنداونه» پخش شود. جالبتر آنکه یکی از بازیگران این سریال حامد محمودزاده است که با همان بِرند «حامد همایون» در این سریال حضور دارد. محمودزاده در این سریال نقش «حامد همایون» را بازی میکند.
این سریال طنز هر شب از شبکه نسیم پخش خواهد شد و به نوعی مکمل برنامه «خندوانه» خواهد بود.
نتیجه اینکه بِرند حامد همایون بار دیگر از طریق رسانه ملی قرار است احیا شود. حال اینکه چرا تلویزیون پذیرفته است که یکی از پربینندهترین برنامههای خود را به احیای خوانندهای در عرصه موسیقی پاپ اختصاص دهد، پرسشی است که باید از مسئولان تلویزیون پرسید.
ماجرا زمانی تبلیغاتیتر میشود که بدانیم حامد همایون این روزها آماده انتشار تازهترین آلبومش میشود. به زبان ساده؛ تلویزیون جایگاهی میشود برای احیای برندی که در عرصه موسیقی رو به افول و فراموشی رفته بود؛ پس از اینکه این بِرند بار دیگر برسر زبانها افتاد، آلبوم جدید او هم روانهی بازار موسیقی میشود و اینگونه است که مسیری درست؛ البته از نظر تبلیغاتی برای این برند طی خواهد شد.
همچنین باید بدانیم که حضور خوانندگان در برنامههای تلویزیونی همیشه با این پرسش همراه بوده است که فلان خواننده چطور و براساس کدام معیار و کدام جایگاه فرهنگی و هنری به فلان برنامهی تلویزیونی دعوت شده است؟ گاهی دیده شده که خوانندهای با کمترین سابقهی هنری یعنی حتی با کمتر از یک سال فعالیت در عرصه موسیقی، به یکی از پربینندهترین برنامههای تلویزیون دعوت شده و در راهِ مشهور شدن، در یک شب، هزاران فالوور جذب کرده است.
این بار البته ماجرا کمی متفاوتتر است و باید پرسید که حامد محمودزاده براساس کدام سابقه بازیگری و براساس کدام جایگاه فرهنگی و هنری برای بازی در سریالی تلویزیونی آن هم در نقشِ «حامد همایون» انتخاب شده است؟
شاید هم این سریال از اساس برای احیای این بِرند طراحی و ساخته شده باشد!