کد خبر: ۲۹۲۸۱
۱۴:۵۳ -۰۷ خرداد ۱۴۰۰
ادعای سایت منتسب به احمدی‌نژاد
سایت دولت بهار مدعی شده سردار نجات خبر رد صلاحیت احمدی‌نژاد را در منزلش به وی داده است.

محمود احمدی نژاد

نشان تجارتمحمود احمدی‌نژاد از جمله نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و رییس دولت‌های نهم و دهم، صلاحیتش توسط شورای نگهبان تایید نشده است. حالا وب‌سایت دولت بهار مدعی شده سردار حسین نجات، فرمانده قرارگاه ثارالله و مسئول امنیت تهران پیش از اعلام رسمی نتایج بررسی صلاحیت‌ها، به منزل احمدی‌نژاد در نارمک رفته است. به نوشته سایت فوق سردار نجات در دیدار با احمدی‌نژاد ضمن اعلام خبر رد صلاحیتش، خواستار همکاری و سکوت و همراهی وی شده و گفته است که تمایلی به بازداشت حامیان احمدی‌نژاد که افرادی حزب‌اللهی و انقلابی هستند، ندارد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به خبر رد صلاحیتش چه گفت؟

محمود احمدی‌نژاد در جواب درخواست سردار حسین نجات، به صورت کتبی و شفاهی به وی پاسخ داده است. رییس سابق دولت‌های نهم و دهم ضمن اعتراض به رد صلاحیت خود گفته است: «عده‌ای به جد، دنبال رد صلاحیت من هستند. چرا باید مرا رد کنند؟ چنین حقی را هیچ کس ندارد و من این عمل ناحق را هرگز نه تایید و نه در برابر آن سکوت می‌کنم. هر کس در این تصمیم نقش دارد و شریک است، در این کار هم پیش خدا و هم پیش مردم مسئول خواهد بود.»


بیشتر ببینید: واکنش تند محمود احمدی نژاد به ردصلاحیتش + فیلم


همچنین رییس دولت‌های نهم و دهم با اشاره به دعوت مردم از وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرده است: «مردم هر روز مقابل خانه بنده حضور پیدا می‌کنند، طومار می‌نویسند، تلفن می‌زنند، نامه می‌دهند، پیام می‌فرستند، نذر و دعا می‌کنند و مرا به مقدسات قسم می‌دهند و اصرار می‌کنند که در انتخابات شرکت کنم. مرا به خاطر این‌که شاید کنار بروم تهدید به لعن می‌کنند و مرتبا می‌گویند اگر ما را دوست داری باید به میدان بیایی و تا آخر بمانی! می‌گویند اگر نظام را هم دوست داری، باز هم باید در میدان بمانی، چون اگر کناره بگیری ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم.»

اعتراض گسترده به رد صلاحیت‌ها

محمود احمدی‌نژاد از مدت‌ها پیش زمینه‌سازی برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرده بود و فعالیت‌هایش هم با حاشیه‌های گوناگونی همراه بود. البته وی قبلا یک بار صلاحیتش برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ تایید نشده بود؛ این بار هم بسیاری احتمال رد صلاحیت وی را مطرح می‌کردند. اما چیزی که بسیاری آن را پیش‌بینی نمی‌کردند رد صلاحیت افرادی مانند اسحاق جهانگیری، علی لاریجانی و مسعود پزشکیان بود. رد صلاحیت گسترده نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در روز‌های گذشته با اعتراضات بسیاری روبرو شده است.

رییس جمهور بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد برای تغییر نتایج و امکان شرکت دیگر نامزد‌ها در انتخابات ریاست جمهوری به رهبری نامه نوشته و خواستار پادرمیانی وی شده است.

سید حسن خمینی، نوه بنیانگذار انقلاب هم با لحنی تند از رد صلاحیت‌ها انتقاد کرده و گفت: «هر روز و امروز هر حرکتی که بخواهد نافی عنصر جمهوریت باشد یک حرکت ضد انقلابی است. مگر می‌شود نظام همان نظام امام باشد و مردم در آن حق نداشته باشند. این‌که کسی بگوید اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند هم مشروعیت نظام باقی است، ناشی از نشناختن روح و ماهیت جمهوری اسلامی است. این فکر ناشی از اندیشه تحجر یا اندیشه غربگراست. اگر روزی جمهوریت نظام لطمه دید و مردم در آن نادیده گرفته شوند یا مثلا امروز عده‌ای حق جمهور را محدود کردند همان اندازه جمهوری اسلامی لطمه خواهد دید که اگر اسلام و آموزه‌های آن زائل شوند.»

از طرف دیگر جبهه اصلاحات ایران در اعتراض به رد صلاحیت‌های شورای نگهبان بیانیه‌ای منتشر کرده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «اعضای مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران، ۹ نفر را برای نامزدی در انتخابات پیشنهاد کرده و به دنبال انتخاب یک نامزد واحد از میان آن‌ها بودند؛ اما با رد صلاحیت همه آن‌ها، اینک جبهه نامزدی برای معرفی به مردم ندارد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون