کد خبر: ۲۸۰۷۱
۱۴:۴۹ -۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
پس از دومرحله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در مرداد ۹۹ و اردیبهشت ماه امسال صورت گرفت سرانجام حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ به ۴میلیون و ۳۰۰هزارتومان برای آن‌هایی که ۳۰سال سابقه کار دارند و ۳میلیون و ۹۰۰هزارتومان برای آن‌هایی که ۲۰سال سابقه کار دارند رسیده است.

حقوق بازنشستگان

نشان تجارت - مرحله اول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مرداد ۹۹ انجام شد و مرحله دوم این همسان‌سازی هم در اردیبهشت امسال صورت گرفت. بر این اساس حقوق بازنشستگان در مقایسه با اسفند ماه سال ۱۳۹۹ حداقل ۵۰ درصد افزایش دارد و هیچ بازنشسته تامین اجتماعی در کشور حقوقش کمتر از ۱.۵ برابر اسفند ماه سال ۱۳۹۹ نخواهد بود.

همچنین واریزی که بابت حقوق بازنشستگان در فروردین ۱۴۰۰ انجام شد، نسبت به اسفند ماه ۹۸، رشد ۱۳۰ درصدی را داشت که این رشد شامل دو مرحله متناسب‌سازی و افزایش سنواتی انجام شده است.

بدین ترتیب در اسفند ۹۸ پرداختی بازنشسته تأمین اجتماعی حداقل بگیر با ۳۰ سال سابقه یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود با اعمال متناسب سازی مرداد به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار رسید و با متناسب سازی امسال دریافتی آن‌ها به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

همچنین حقوق بازنشسته ۲۰ سال سابقه در اسفند دوسال قبل، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که با متناسب سازی حقوق مرداد به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید و با افزایش‌های امسال دریافتی آن‌ها ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌شود.

لازم به ذکر است که بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان در بُن معیشت، بخشی دیگر در حق مسکن و بخشی در عائله‌مندی بوده است. حق عائله‌مندی بازنشستگان تأمین اجتماعی به میزان ۳۷۰ هزار تومان و حق اولاد به رقم ۹۶ هزار تومان به ازای هر فرزند در سال جاری افزایش یافته است.

همچنین به گفته مسئولان حقوق بازنشستگان سایر سطوح از ۷۵ درصد زمان برقراری مستمری کمتر نخواهند بود.

براین اساس در اردیبهشت ماه ۹۹، بازنشستگان با ۳۰ سال سابقه کار حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان و آن‌هایی که ۲۰ سال سابقه کار دارند، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان دریافت خواهند کرد.

منبع: اقتصادآنلاین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون