کد خبر: ۲۷۷۰۴
۰۹:۱۰ -۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دبیر انجمن سندیکای صنایع کنسرو تشریح کرد
افزایش قیمت ماهی وارداتی و سایر مواد بسته بندی، روغن، کارتن و دستمزد‌ها و تمام اقلام تولید کنسرو، دست به دست هم داده تا زمزمه گرانی کنسرو تن ماهی به گوش برسد؛ به طوری که به گفته دبیر انجمن سندیکای صنایع کنسرو بعد از ماه مبارک رمضان، این محصول حداقل ۱۵ درصد گران خواهد شد.

افزایش قیمت کنسرو تن ماهی

نشان تجارت - افزایش هزینه‌های تولید کنسرو تن ماهی باعث شده تا قیمت تمام شده این محصول افزایش یابد، زیرا با گرانی انواع ماهی در داخل و افزایش قیمت ماهی‌های وارداتی، تولید این محصول در حال حاضر صرفه اقتصادی ندارد. این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که دبیر انجمن سندیکای صنایع کنسرو معتقد است با گرانی و کاهش سهم بازار برند‌های این محصول، واحد‌های کمترشناخته شده با بحران تعطیلی خطوط تولید و بیکاری نیروی کار مواجه می‌شوند.

کنسرو تن ماهی تا پایان ماه رمضان گران نمی شود

سید محمد میررضوی در گفتگو گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل پیش روی این صنعت، گران شدن واردات ماهی است، چون واردکنندگان با ارز آزاد ماهی را وارد می‌کنند و با نوسانات نرخ ارز به ویژه در سه ماهه پایانی سال ۹۹، موج تازه‌ای از افزایش قیمت ماهی وارداتی رقم خورد.

دبیر انجمن سندیکای صنایع کنسرو ادامه داد: نگاه صیادان داخلی به قیمت وارداتی ماهی است و به همان نسبت قیمت صید داخل هم افزایش پیدا می‌کند.

میررضوی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه وضعیت واحد‌های تولیدی این محصول در حال حاضر چگونه است، گفت: قیمت تمام شده کنسرو در حالی افزایش یافته که ناچار به گرانی این محصول هستیم. در نتیجه سهم بازار فروش واحد‌های تولیدی کاهش پیدا می‌کند و واحد‌هایی که برند نیستند دچار مشکل می‌شوند و با بحران تعطیلی خطوط تولید، اشتغال و بیکاری مواجه خواهند شد.

حذف کنسرو تن ماهی از سبد اقشار متوسط و ضعیف

دبیر انجمن سندیکای صنایع کنسرو با بیان اینکه تقریبا از زمستان سال گذشته قیمت ماهیان وارداتی گران شد، ادامه داد: ارز نیمایی در شرایطی در سه ماهه پایانی ۹۹ شاهد افزایش قیمت بود که واردکنندگان مجبورند با ارز آزاد این محصول را وارد کنند. در نتیجه قیمت تمام شده کنسرو افزایش پیدا می‌کند.
میررضوی ادامه داد: با افزایش قیمت تمام شده کنسرو تن ماهی، به طور قطع قیمت این محصول بعد از ماه مبارک رمضان حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

افت شدید تقاضای کنسرو تن ماهی

دبیر انجمن سندیکای صنایع کنسرو گفت: این در حالی است که کالا‌های مصرفی و خوراکی در ماه مبارک به هیچ عنوان اجازه افزایش قیمت ندارند. به همین دلیل ما هم به کارخانه جات تولید کنسرو تن ماهی اعلام کرده ایم که قیمت‌ها را تا پایان ماه مبارک ثابت نگه دارند؛ ولی بعد از ماه مبارک به دلیل افزایش دستمزدها، قیمت مواد بسته بندی، مواد اولیه، حمل و نقل، کارتن، قوطی و ورق قیمت کنسرو ماهی افزایش می‌یابد.
میررضوی در ادامه گفت: امیدواریم که نرخ دلار مجددا افزایش نیابد، زیرا با نوسان نرخ ارز همه چیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

میررضوی گفت: کنسرو تن ماهی در حالی معمولا در سبد غذایی اقشار متوسط و ضعیف به ویژه قشر کارگر و دانشجو و کارمند قرار می‌گرد که با گرانی این محصول، تهیه این ماده غذایی برای آن‌ها هم دشوار خواهد شد و به همین دلیل خرید آن کاهش خواهد یافت.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون