کد خبر: ۲۷۴۹۶
۱۱:۴۲ -۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است اگر مجیدی ساختار دفاع را تغییر ندهد باید او را هم در صف مربیان ناکام تیم قرار داد، علیرغم فوتبال مالکانه‌ای که استقلال انجام می‌دهد.

علی لطیفی

نشان تجارت - علی لطیفی، پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص وضعیت این روز‌های استقلال به نشان تجارت گفت: استقلال تیم خوبی به لحاظ بازیکن دارد و به‌نظر من، ارزش سرجمع مهره‌های استقلال از همه تیم‌های ایرانی بالاتر است به‌طوری که استقلال دو تیم آماده را داراست.

وی افزود: موضوعی که بلای جان استقلال شده و به امروز و دیروز هم برنمی‌گردد، ضعف دفاعی تیم است. این مشکل از زمان استراماچونی تا امروز ادامه پیدا کرده و چون استرا در استقلال ماندنی نشد، فرصت ترمیم دفاع را به‌دست نیاورد.

مهاجم دهه ۷۰ استقلال تصریح کرد: استقلال در دفاع، هم به لحاظ تیمی مشکل دارد و هم به لحاظ فردی، اما بیشتر مشکل در این بخش به کار‌های گروهی مربوط می‌شود.

لطیفی یادآور شد: اگر نگاهی به تورنمنت‌های مختلف فوتبالی و حتی لیگ خودمان بیندازیم می‌بینیم معمولاً تیم‌هایی قهرمان می‌شوند که دفاع مستحکمی دارند، یعنی اگر خط حمله تیمی فوق‌العاده باشد، اما راحت گل بخورد درصد کمی احتمال دارد به قهرمانی برسد. با دفاعی قوی و خط حمله‌ای متوسط می‌شود در اکثر تورنمنت‌ها به موفقیت رسید.

وی در ادامه عنوان کرد: استقلال اگر می‌خواهد در سه جامی که حضور دارد موفق شود و حتی پس از سال‌ها به جام برسد باید فکر اساسی برای دفاع‌اش بکند. با این دفاع بعید به‌نظر می‌رسد موفقیت در دسترس باشد. اگر مجیدی ساختار دفاع را تغییر ندهد باید او را هم در صف مربیان ناکام تیم قرار داد، علیرغم فوتبال مالکانه‌ای که استقلال انجام می‌دهد.

این پیشکسوت باشگاه استقلال با اشاره به اینکه دفاع هر تیمی از خط حمله‌اش شروع می‌شود، گفت: همه گل‌ها را نباید به حساب ضعف دفاع گذاشت، بلکه خط حمله و هافبک‌ها هم باید کمک کنند تا تیم، دفاعی قوی و مستحکم داشته باشد.

لطیفی در پایان خاطرنشان کرد: استقلال پس از سال‌ها بالاخره موفق شد، شاکله تیم خود را حفظ کند که این موضوع به تلاش مدیریت و محمود فکری برمی‌گردد. حال اگر اشتباهات فردی مخصوصاً در دفاع به حداقل برسد و مجیدی بتواند تغییراتی را انجام دهد که استقلال راحت اندوخته خود را از دست ندهد، باید آبی‌های پایتخت را مدعی همه جام‌ها دانست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون