کد خبر: ۲۷۳۳۷
۰۹:۵۳ -۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
به دنبال تساوی استقلال و الدحیل در بازی هفته چهارم، شرایط گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا پیچیده شده است.

صعود استقلال از گروه خودش

نشان تجارت - در روز دوم مسابقات هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا، در گروه C امشب تیم‌های استقلال ایران و الدحیل قطر مصاف دادند و با تساوی دو بر دو به کسب یک امتیاز رضایت دادند. در مقابل گلزنی شیخ دیاباته و مهدی قایدی برای نماینده کشورمان، مایکل اولونگا هر دو گل تیم الدحیل را به ثمر رساند.

تساوی الدحیل و استقلال در فاصله دو هفته مانده به پایان مرحله گروهی اکنون موجب شده که گروه مرگ لیگ قهرمانان با وضعیت پیچیده‌ای رو به رو شود. تیم الدحیل با کسب یک امتیاز به عنوان صدرنشین 8 امتیازی شده و الاهلی و استقلال هم 7 امتیازی هستند؛ الشرطه نیز هنوز موفق به کسب امتیاز نشده و در مقابل 10 گل دریافتی تنها یک گل به ثمر رسانده است.

با توجه به وضعیتی که الشرطه دارد، حتی پیروزی در دو مسابقه آینده آنها را به 6 امتیازی می‌رساند که به صورت مشخصی هیچ شانسی برای صعود نداشته و اولین تیم حذف شده این گروه لقب گرفته‌اند. وضعیت رقابتی برای سه تیم دیگر این گروه اما به شکل هیجان انگیزی ادامه خواهد داشت.

اکنون مصاف روز چهارشنبه استقلال و الاهلی حتی می‌تواند سرنوشت الدحیل را هم مشخص کند به همین خاطر این مسابقه برای فرهاد مجیدی برابر نماینده عربستان اکنون حکم فینال را دارد و تیمش برای مشخص شدن سرنوشت صعود از گروهی که عنوان مرگ را یدک می‌کشد، به سه امتیاز نیاز مبرمی خواهد داشت.

صرف نظر از وضعیت الدحیل، استقلال برابر الاهلی و الشرطه نباید به تساوی یا شکست برسد تا با کسب 6 امتیازی خیالش از بابت صعود راحت باشد. در صورتیکه استقلال الاهلی را شکست بدهد کسب این سه امتیاز آنها را به امتیاز 10 می‌رساند و در صورتیکه الاهلی در هفته پایانی مقابل الدحیل به پیروزی نرسد آن زمان صعود آبی‌ها مسجل می‌شود.

این احتمال هم وجود دارد که الدحیل الشرطه را شکست بدهد و 11 امتیازی شود؛ استقلال هم الاهلی را شکست داده و 10 امتیازی شود که آن زمان آبی‌ها باید به تساوی الدحیل و الاهلی یا برتری الاهلی در هفته پایانی امیدوار باشند و بتوانند با شکست الشرطه از این گروه صعود کنند.

استقلال فصل گذشته درحالیکه دو بازی پلی آف را پشت سر گذاشته بود در دور گروهی با الوحده امارات، الشرطه عراق و الاهلی عربستان همگروه شد که بحران ویروس کرونا در اردوی نماینده امارات موجب شد تا آنها با کسب دو تساوی و برتری مقابل الاهلی به دور بعدی صعود کنند؛ بازی برگشت مقابل الاهلی فصل گذشته در هفته پایانی هم مثل بازی این هفته برای آبی‌ها سرنوشت ساز بود اما آنها رقیب‌شان را سه بر صفر شکست داده و به دور بعدی راه پیدا کردند.

اکنون با توجه به مصدومیت محمد نادری و شیخ دیاباته در کنار خستگی ناشی از چهار بازی حساس در گروه مرگ استقلال را در وضعیتی قرار داده که شرایط سختی برای جدال با الاهلی دارد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون