نشان تجارت - گروه هنری تندیس به سرپرستی تندیس به سرپرستی حامد شیخی، بازیگر شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون، در سال ۱۳۹۹ پس از بازگشایی دور نخست تماشاخانههای تئاتر پس از تعطیلی چندین ماهه پیرو شیوع موج نخست ویروس کرونا تاسیس شد و توانست صد و هجده شب اجرا شامل بر پنج نمایش به نویسندگی و کارگردانی حامد شیخی و یک نمایش به کارگردانی مجتبی جعفری پور را با موفقیت در تماشاخانههای مختلف سطح شهر تهران به روی صحنه ببرد به طوری که از نظر کمیت کاری، لایق عنوان "پرکارترین گروه تئاتری در سال ۱۳۹۹" باشد.
به گزارش مشاور رسانه، گروه هنری تندیس به سرپرستی حامد شیخی، بازیگر شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون در سال ۱۳۹۹ و پس از بازگشایی دور نخست تماشاخانههای تئاتر پس از تعطیلی چندین ماهه پیرو شیوع موج نخست ویروس کرونا، فعالیت خودش را آغاز کرد.
حامد شیخی، بازیگر باسابقه تئاتر، عضو انجمن بازیگران خانه تئاتر، عضو انجمن بازیگران خانه سینما و دارای مدرک کارشناسی رشته بازیگری و کارشناسی ارشد رشته ادبیات نمایشی است و نخستین بار، در سال ۱۳۸۵ با نقش آفرینی در نمایش "لیلی تا لیلی" به کارگردانی محمدرضا شهبازی در تالار تجربه فرهنگسرای تهران پا به روی صحنه تئاتر گذاشت و در ۱۵ سال گذشته، همزمان با حضور در مجموعههای تلویزیونی"معمای شاه " محمدرضا ورزی، "آسمان من" محمدرضا آهنج، "شاید برای شما هم اتفاق بیافتد" نوید میهندوست و فیلمهای سینمایی "بادیگارد" و "قاتل اهلی" ابراهیم حاتمی کیا، "ایستاده در غبار" محمدحسین مهدویان و "عصبانی نیستم" رضا درمیشیان، به ایفای نقش در عرصه تئاتر پرداخت تا اینکه به واسطه قبول وظیفه مدیریت پشتیبانی موسسه تصویر شهر وابسته به شهرداری تهران از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۵ و مدیریت آموزش مدرسه کارگاه آزاد فیلم متعلق به مسعود کیمیایی از ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸، تنها توانست در دو نمایش "کل و وی" حمید صفایی در تالار محراب و "ورود خانمها ممنوع" سیاوش جامع در خانه نمایش اداره تئاتر در سال ۱۳۹۷ پس از یک دوری دو ساله به روی صحنه برود.
اینک، حامد شیخی که اهالی تئاتر، او را در قامت بازیگر به خاطر میآوردند، در سال ۱۳۹۹ با تشکیل گروه هنری تندیس بعد از آخرین نقش آفرینی در دو نمایش مذکور در سال ۱۳۹۷، اینبار، جامه نویسندگی و کارگردانی به تن کرد و نمایشهای "با من حرف بزن"، تیر ماه و مرداد ماه ۱۳۹۹ در تماشاخانه ملک؛ "مجلس آذر"، شهریور ماه و مهر ماه ۱۳۹۹ در تماشاخانه ملک؛ "گرسنه ها"، دی ماه و بهمن ماه ۱۳۹۹ در نمایش مهرگان؛ "همبازی" بهمن ماه و اسفند ماه ۱۳۹۹ در تماشاخانه ملک و "برای لیلا"، اسفند ماه ۱۳۹۹ در پردیس تئاتر شهرزاد را نوشت و به آنها، روی صحنه تئاتر جان داد علاوه بر اینکه ۹۸ شب در مقام بازیگر در سالن قاب عکسی تماشاخانه ملک و سالنهای جعبه سیاه خانه نمایش مهرگان و پردیس تئاتر شهرزاد، در نقش یکی از شخصیتهای گوناگون نوشته خودش ظاهر شد.
گروه هنری تندیس در نخستین سال فعالیت، پرقدرت رخ نمود چنانکه افزون بر پنج نمایش اجراشده به نویسندگی و کارگردانی سرپرست گروه؛ حامد شیخی، نمایش "اسبهای پشت پنجره" نوشته ماتئی ویسنی یک با ترجمه مهشاد مخبری و به کارگردانی مجتبی جعفری پور، دیگر اثر نمایشی تولیدشده در گروه هنری تندیس به شمار میرود که به مدت بیست شب با هنرمندی امین اکبری نسب در کنار حامد شیخی در تماشاخانه ملک پذیرای تماشاگران شد.
با جمع شبهای اجرای گروه هنری پردیس به سرپرستی حامد شیخی؛ بالغ بر ۱۱۸ شب اجرا در سه تماشاخانه ملک، خانه نمایش مهرگان و پردیس تئاتر شهرزاد به نظر میرسد رکورد پرکارترین گروه تئاتری دیگر همانند سالهای گذشته در دست مهدی کوشکی، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر و گروه هنری مجموعه تئاتر مستقل تهران نیست به طوری که در سال ۱۳۹۷، پرکارترین کارگردان تئاتر به گزارش خبرگزاری تسنیم شناخته شد و تعطیلی مجموعه تئاتر مستقل تهران در سال ۱۳۹۹ را میتوان از مهمترین دلایل افت شدت کاری این گروه هنری دانست.
در سال ۱۳۹۸، او و گروهش، شش نمایش را در سالنهای مختلف سطح تهران؛ تئاتر مستقل تهران، تماشاخانه ایرانشهر، تماشاخانه ملک و پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه برد که کارگردانی چهار اثر از مجموعه آثار را مهدی کوشکی بر عهده داشت و هستی حسینی و مهتاب شکریان از دیگر اعضای این گروه هنری، کارگردان دو اثر دیگر بودند.
اتفاقی که در سال ۱۳۹۹، به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلیهای پی در پی و بدون اعلام قبلی تئاتر به وقوع نپیوست و تنها گروهی که توانست به صورت یک گروه هنری مستقل، اجراهای متعدد و منسجم با اعضای به طور عمده ثابت را به روی صحنه بیاورد، گروه تازه تاسیس تندیس باشد.
در نهایت، لقب "پرکارترین گروه تئاتری در سال ۱۳۹۹" به گروه هنری تندیس به سرپرستی حامد شیخی تعلق میگیرد.
لازم به ذکر است که اغلب اهالی همیشه همراه تئاتر در هر شرایطی مثل شیوع ویروس کرونا، به صورت انفرادی، به ایفای نقش، نویسندگی، کارگردانی و طراحی هنری در حداقل یک اثر میپردازند و ارجاع به چنین عددی، کمیت قابل قبولی برای پرکاری یک هنرمند محسوب نمیشود.
کمیت به نقل از ناظم اطباء به معنی ارزش و بها است و به راحتی ارزش عددی "یک" در مقابل اعدادی بسان "پنج" و "شش" قابل ارزیابی است.