کد خبر: ۲۶۱۰۶
۱۹:۱۷ -۱۶ فروردين ۱۴۰۰
مدیرکل امور کمیسیون‌های تخصصی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بیشترین شکایات از کادر بهداشت و درمان به ترتیب از جراحان زنان و زایمان، دندانپزشکان و جراحان عمومی است.

شکایت از پزشکان

نشان تجارت - آقای بابک سلحشور گفت: شرایط سیستم سلامت کشور ما به گونه‌ای است که در مقایسه با کشور‌های دیگر و با توجه به اقدامات متعدد درمانی که در کشور انجام می‌شود شاهد قصور کمتر پزشکان در مقایسه با کشور‌های اطراف هستیم.

آقای سلحشور افزود: در یازده ماه سال گذشته ۹ هزار و ۹۲۹ مورد پرونده مربوط به قصور پزشکان در کمیسیون‌های پزشکی قانونی سراسر کشور به نتیجه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۵ درصد افزایش داشت.

وی گفت: از این تعداد پرونده به نتیجه رسیده ۵۵ درصد از موارد شکایت از پزشکان منجر به تبرئه و ۴۵ درصد منجر به محکومیت آن‌ها شده است.

مدیرکل امور کمیسیون‌های تخصصی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بیشترین شکایت‌ها به ترتیب از جراحان زنان و زایمان، دندانپزشکان و جراحان عمومی بوده است.

آقای سلحشور درباره اقدامات سازمان پزشکی قانونی برای پیشگیری از قصور پزشکی یا کاهش پرونده‌های آن گفت: هر ماه برنامه‌های آموزشی به صورت حضوری یا وبینار برای کادر درمان برگزار می‌کنیم تا این آموزش‌ها منجر به کاهش پرونده‌های قصور پزشکی بشود.

منبع: صداو سیما

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون