کد خبر: ۲۵۸۳۳
۱۶:۳۵ -۱۱ فروردين ۱۴۰۰
ارتش سوئیس برای نخستین بار اجازه می‌دهد تا زنان سرباز تازه نفس در این کشور از لباس زیر زنانه استفاده کنند.

سربازان زن ارتش سوئیس

نشان تجارت - به نقل از یورونیوز، ارتش سوئیس این تصمیم را به هدف جذب نیروی بیشتر و تشویق زنان به استخدام در ارتش گرفته است. بر اساس مقررات فعلی، لباس استانداردی که برای افراد تازه وارد در ارتش سوئیس داده می‌شود، فقط شامل لباس زیر مردانه است.

در اجرای آزمایشی این طرح که قرار است در ماه آینده میلادی آغاز شود، دو مجموعه لباس زیر زنانه برای ماه‌های گرم و سرد به تازه سربازان زن داده خواهد شد.


بیشتر بخوانید: جذاب‌ترین شهردار زن جهان + عکس


زنان تنها حدود یک درصد نیرو‌های مسلح سوئیس را تشکیل می‌دهند، اما مسئولان این کشور امیدوارند که این رقم را تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۱۰ درصد برسانند.

«ماریان بیندر»، عضو شورای ملی سوئیس در دفاع از طرح پوشیدن لباس زیر زنانه در ارتش می‌گوید که ارائه لباس‌های مناسب زنان افراد بیشتری را به دادن درخواست برای عضویت در ارتش ترغیب می‌کند. او گفت: «لباس فعلی (ارتش) برای مردان طراحی شده است، اما اگر واقعا بخواهیم ارتش زنانه هم بشود، لازم است اقدامات مناسبی هم برای آن انجام بگیرد.»

سربازان زن ارتش سوئیس

سربازان سوئیسی تاکنون تنها می‌توانسته‌اند لباس زیر مردانه بپوشند، اما برای زنان سرباز لباس زیر مردانه گشاد و غالباُ در اندازه‌های بزرگ‌تر، پوشش مناسب و راحتی نیست.


بیشتر بخوانید: ملکه زیبایی در آستانه رفتن به زندان + عکس


«کای گونار زیورت» سخنگوی ارتش سوئیس نیز گفته است که لباس و سایر لوازمی که ارتش تاکنون اجازه استفاده از آن‌ها را می‌داده در حال منسوخ شدن است. او به پایگاه واتسون سوئیس گفت که برای زنان سرباز «لباس زیر کاربردی» جدید تهیه شده که شامل لباس زیر کوتاه برای تابستان و لباس زیر بلند برای زمستان است.

سربازان زن ارتش سوئیس

آقای زیورت در اوایل هفته جاری گفت که تغییراتی در پیوند با سایر وسایل و امکانات نیرو‌های نظامی مانند لباس رزم، جلیقه‌های محافظ و کوله پشتی در دست بررسی است. وی با اشاره به این که لباس‌های نظامی سوئیس تاکنون از نظر سایز دچار محدودیت‌هایی بوده است، افزود: «تمرکز ما از این پس بر روی تناسب و کارآیی خواهد بود.»


بیشتر بخوانید: زیباترین راننده زنِ اتوبوس در لندن + عکس


«ویولا آمرد»، وزیر دفاع سوئیس نیز با استقبال از این طرح ارتش گفت که وضعیت در زمینه «سازگاری» باید بهتر شود.

لباس‌های کنونی ارتش سوئیس در اواسط دهه ۱۹۸۰ طراحی و معرفی شده‌اند.

سربازان مرد ارتش سوئیس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون