کد خبر: ۲۴۱۴۴
۰۹:۰۹ -۱۰ اسفند ۱۳۹۹
صف‌های فروش، جمع نشد
امروز علی‌رغم تلاش‌هایی که برای جمع‌آوری صف‌های فروش سهام فولاد، وبملت، شبندر، تاپیکو و برخی سهام دیگر در بازار امروز صورت گرفت، اما در نهایت شاهد صف‌های فروش در اکثر نماد‌های بازار سرمایه بودیم.

بازار بورس

نشان تجارت - امروز شاخص کل در پایان روز کاری با ۱۱ هزار و ۸۵۵ واحد واحد ریزش به عدد یک میلیون ۱۹۳ هزار واحد کاهش یافت. در تحلیل رویداد‌های امروز بازار سرمایه، توجه به موارد زیر ضروری است:

۱. علی‌رغم تلاش‌هایی که برای جمع‌آوری صف‌های فروش سهام فولاد، وبملت، شبندر، تاپیکو و برخی سهام دیگر در بازار امروز صورت گرفت، اما در نهایت شاهد صف‌های فروش در اکثر نماد‌های بازار سرمایه بودیم. این در شرایطی است که نرخ دلار، علی‌رغم تلاش بعضی مسئولان برای خبر درمانی، نه تنها کاهشی نبوده که صعود مختصری نیز داشت. از طرفی وضعیت قیمت‌های جهانی نیز مطلوب بود. وضعیت ریسک سیاسی نیز اگر بهبود نیافته، لااقل بدتر نشده است.


بیشتر بخوانید: توصیه مهم به بورس بازان


۲. عرضه اولیه اپال که چهارشنبه صورت گرفت با استقبال سرد سهامداران مواجه شد که نوعی حرکت اعتراضی سهامداران بود. از طرفی آزادسازی نرخ سیمان از جمله خبر‌هایی است که مطرح می‌شود و اگر چه هنوز نتیجه قطعی آن اعلام نشده، اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که به گام‌های آخر آزادسازی نرخ سیمان نزدیک شده‌ایم.

۳. در هفته پیش میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران ۵۴۰.۵ دلار به ازای هر تُن بود که نسبت به هفته پیش خود، ۳.۱ درصد رشد داشته که قابل توجه بود. از طرفی میانگین قیمت اسلب صادراتی ایران، ۶۰۰ دلار به ازای هر تن بود و نسبت به هفته قبل خود ۳ درصد رشد داشت که عدد قابل توجهی است.

۴. امروز شاهد خروج ۵۴۵ میلیارد تومان پول سهامداران حقیقی از بازار بودیم.

۵. شاخص کل در روز‌های آتی محدوده حمایتی مهم یک میلیون و ۱۴۵ هزار را واحد را دارد.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون