کد خبر: ۲۳۶۴۲
۱۴:۴۸ -۳۰ بهمن ۱۳۹۹
یادت میاد چند سال پیش علی پروین، سیدجلال حسینی جوان را می‌خواست، اما اشتباهی سیدمحمد حسینی را به پرسپولیس معرفی کردن که…

سید جلال حسینی

نشان تجارت - بعد از درخشش سیدجلال حسینی در دوره اول لیگ برتر، علی پروین علاقه زیادی داشت تا این بازیکن را از ملوان به پرسپولیس ببرد. آن سال ملوان، استقلال را در هفته آخر لیگ شکست داد و پرسپولیس قهرمان رقابت‌ها شد. پروین بعد از شروع تمرینات قرمز‌ها برای فصل بعد، اعلام کرد حسینی را می‌خواهد. اتفاقاً حسینی را به تمرین پرسپولیس بردند، ولی علی پروین بعد از دیدن او گفت: «من این حسینی رو نمی‌خواستم، اون حسینی کچله رو می‌خوام!» منظور سرمربی وقت قرمزها، سیدجلال بود. حالا به بهانه درخشش مجدد سیدجلال حسینی آن هم در ۳۹ سالگی بد ندیدیم دقایقی با علی پروین هم‌کلام شویم.

سلام آقای علی پروین احوال شما چطور است؟

حال و روز خیلی خوبی نداریم. دو هفته‌ای می‌شود که اخبار بد می‌رسد و بعد از فوت این دوتا بچه علی و مهرداد خیلی خیلی پَکر شدیم و…

خدا علی انصاریان و مهرداد میناوند را بیامرزد. شما هم خیلی زحمت کشیدید و در مراسم هر دو شرکت داشتید.

وظیفه است، اما واقعاً دلم سوخت. هر دو تا از شاگردان گُل و بامعرفت من بودند. حیف شد مفتی‌مفتی علی و مهرداد را از دست دادیم.

امروز به خاطر کاپیتان پرسپولیس مزاحم شما شدیم. یادتان می‌آید سیدجلال حسینی جوان را می‌خواستید به پرسپولیس بیاورید، اما یک حسینی دیگر را به شما معرفی کردند؟

بله، ما از همان دوران انزلی و بازی در ملوان، سیدجلال را می‌خواستیم بیاوریم پرسپولیس. از همان جوانی معلوم بود مدافع بزرگی می‌شود.

اما نشد که پرسپولیسی شود و…

به هر حال آمد و حالا هم مثل شیر وسط زمین بازی می‌کند. بازی‌های سید جلال را می‌بینم، عشق می‌کنم.

خیلی‌ها می‌گفتند او در ۳۹ سالگی باید خداحافظی کند.

نه بابا! او در ۳۹ سالگی مثل جوان‌های ۲۰ ساله توپ می‌زند. سیدجلال نه فقط یک بازیکن و مدافع بلکه یک کاپیتان و بزرگ‌تر در زمین است.

پرسپولیس چند هفته پشت‌سر هم برده است، اما فقط با یک گل! نظری ندارید؟

همین که برده یعنی نتایج خوب است. الان همه تیم‌ها کار می‌کنند و جلوی پرسپولیس با انگیزه حاضر می‌شوند.

راستی چندی پیش با امید عالیشاه که صحبت می‌کردیم به نکته جالبی اشاره کرد و گفت «قدر پیشکسوتان خودمان را تا زنده هستند بدانیم و همین الان مجسمه علی‌آقا پروین را بسازید و…» صحبتی در این رابطه ندارید؟

امید عالیشاه پسر خوب و دوست‌داشتنی است. من همیشه بازیکنان دریبل‌زن را دوست داشته‌ام و فوتبال امید را هم به همین خاطر خیلی دوست دارم. من و بقیه پیشکسوتان دنبال این چیز‌ها نیستیم و…

به عنوان سؤال آخر چند درصد احتمال می‌دهید پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شود؟

شما بنویسید ۱۰۰ درصد!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون