کد خبر: ۲۳۵۵۸
۲۲:۲۸ -۲۸ بهمن ۱۳۹۹
خبرهایی حاکی از این است که ایلان ماسک همان سازنده ناشناس بیت کوین است.

ایلان ماسک

نشان تجارت - چند روز گذشته خبر سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری شرکت تسلا در بیت‌کوین و همچنین اعلام آنکه این شرکت شیوه پرداخت با بیت‌کوین را هم از این به بعد می‌پذیرد، سر و صدای زیادی به پا کرد. اما این تمام ماجرا نبود و این داستان حاشیه‌های زیادی هم در روز‌های اخیر داشته است.

چرا اینقدر دیر؟

تسلا مشهورترین شرکت تولیدکننده خودرو‌های الکتریک در جهان است و ایلان ماسک، صاحب آن پولدارترین فرد جهان هم هست، علاقه زیادی به بازار رمزارز‌ها و به ویژه بیت‌کوین دارد. توییت‌های ماسک یکی از دلایل صعود‌های دیوانه‌وار بازار بیت‌کوین بود. اما برخی فعالان بازار کریپتوکارنسی‌ها انتظار داشتند او زودتر از این‌ها چنین حمایتی را انجام دهد.

ماسک خالق بیت کوین است؟

جاستین سان، بنیانگذار رمزارز دیگری به نام ترون در توئیتر نوشته است ایلان ماسک همان ساتوشی ناکاماتو است. ساتوشی ناکاماتو، اسم مستعار سازنده ناشناس بیت کوین است که هویت حقیقی او هنوز مشخص نیست. به این ترتیب یکی از شائبه‌ها آن است که او بنیانگذار بیت‌کوین است و به همین خاطر از آن تا این اندازه حمایت می‌کند. البته این اولین باری نیست که کسی می‌گوید ماسک همان ناکاماتو است. او در سال ۲۰۱۷ هم این گمانه‌زنی‌ها را رد کرده بود.

تناقض تسلا و بیت‌کوین

فلسفه شرکت تسلا که سازنده خودرو‌های الکتریکی است بر مبنای انرژی‌های پاک و مقابله با گرمایش زمین است. در سوی مقابل بیت‌کوین به عنوان یکی از آلوده‌ترین صنایع جهان شناخته می‌شود. در واقع کامپیوتر‌های پرقدرتی که برای استخراج بیت‌کوین استفاده می‌شوند، بیشتر با سوخت‌های فسیلی و عمدتا با زغال‌سنگ که آلوده‌کننده‌ترین این نوع سوخت‌هاست کار می‌کنند. اکنون فعالیت‌های استخراج بیت‌کوین به اندازه کل کشور هلند در سال آلودگی ایجاد می‌کنند. به همین خاطر سرمایه‌گذاری تسلا در این رمزارز متناقض به نظر می‌رسد. با این حال برخی گمانه‌زنی می‌کنند ممکن است تسلا برنامه‌ای برای سوق دادن صنعت بیت‌کوین به سمت انرژی‌های پاک داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون