کد خبر: ۲۳۲۴۴
۱۸:۰۱ -۲۲ بهمن ۱۳۹۹
ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
ابوترابی گفت: در حال حاضر نظام اداری کشور ما از یک بوروکراسی اداری قدیمی پیروی می‌کند که روند کاری آن بسیار کند و طاقت‌فرسا است و تمام مشکلات باید در وزارتخانه‌ها مورد بررسی قرار بگیرند که همه آن‌ها در پایتخت هستند.

ابوالفضل ابوترابی

نشان تجارت - چندی پیش، برنامه مدیریت جامع شهری و روستایی به‌عنوان طرح برتر نمایندگان مجلس شناخته شد. این طرح از سوی نماینده نجف‌آباد ارائه شده بود و بر هیمن اساس به سراغ او رفتیم تا از جزییات آن باخبر شویم.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس یازدهم به نشان تجارت گفت: رییس مجلس یازدهم در اقدامی هوشمندانه از نمایندگان مجلس درخواست کرد تا بهترین طرح یا برنامه راهبردی خود را به مجلس ارائه کنند تا این طرح‌ها از سوی داورانی به قضاوت گذاشته شوند و بهترین برنامه از نظر علمی، کاربردی و تاثیر ملی را بعد از عبور از کمیسیون‌ها به صحن علنی مجلس بیاورند و به رای‌گیری بگذارند. نام این برنامه راهبردی، طرح شهید مدرس بود که برای اولین بار در ادوار مختلف مجلس اجرا شد.

وی افزود: برنامه مدیریت جامع شهری و روستایی، طرح بنده بود که طرح برتر شناخته شد. هدف ما از ارائه این برنامه راهبردی، اصلاح نظام بنیادین اداری است که نزدیک به شش سال بر روی این برنامه کار شد و پنج هزار پرونده در خصوص این موضوع جمع‌آوری گردید و همچنین در ۱۸ کشور دنیا این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و از متخصصان زیادی برای تکمیل این طرح کمک گرفتیم.

نماینده نجف‌آباد تصریح کرد: در حال حاضر نظام اداری کشور ما از یک بوروکراسی اداری قدیمی پیروی می‌کند که روند کاری آن بسیار کند و طاقت‌فرسا است و تمام مشکلات باید در وزارتخانه‌ها مورد بررسی قرار بگیرند که همه آن‌ها در پایتخت هستند، بنابراین هرساله ۶۲ درصد از بودجه خرج این مصارف می‌شود که فساد‌های مالی، رانت‌خواری، رشوه‌های کلان و امضا‌های طلایی از معضلات نظام قدیم اداری است که امکان اصلاح آن وجود دارد.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور بیان کرد: هدف ما در این طرح، کاهش ۲۴ مورد از اختیارات وزاتخانه‌ها و انتقال آن به شورا‌های شهر‌ها و روستا‌ها و همچنین شهردار و دهیاران است. این طرح دارای دو مزیت است اول، رویکرد اقتصادی و دوم، مردم‌سالاری. امروز با توجه به نظام قدیمی ما، از رویکرد مردم‌سالاری تا حد امکان کاسته شده است. ما در این طرح با متمرکز کردن بر حوزه اقتصادی تا جای امکان از فساد‌های مالی جلوگیری می‌کنیم و این سرمایه را به شورایاری روستا‌ها منتقل خواهیم کرد که با این برنامه امکان آن وجود دارد تا مردم برای آینده شهر و روستای خود به‌صورت مستقیم تصمیم‌گیری کنند.

ابوترابی در پایان خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند با حضور در شورایاری‌های شهر‌های خود با وقت قبلی کنفرانس‌هایی در بخش مربوط برگزار کنند و اگر طرحی به تصویب رسید تا ۲۰ روز مردم می‌توانند با حضور در سامانه‌های مجازی، اعتراض یا انتقاد خود را به طرح مربوطه اعلام کنند که اگر این انتقادات گسترش پیدا کرد و به یک سوم جمعیت شهر رسید، شورای شهر‌ها باید آن مصوبه را به‌صورت مجازی برای مردم به رای‌گیری بگذارند تا با نظر مستقیم مردم به تصویب برسد. تمام زیرساخت‌های این طرح دوباره در حال بررسی نهایی است و به‌زودی در صحن علنی مجلس به رای گذاشته خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون