کد خبر: ۲۲۹۴۶
۱۹:۵۳ -۱۷ بهمن ۱۳۹۹
اگر مسیر و روند استقلال چیزی به مانند امشب و هفته‌های گذشته باشد، هواداران خیلی نباید دل به تصاحب جام با فکری ببندند و شاید ادامه این راه باعث شود، محمود فکری خیلی زود نامش به‌عنوان سرمربی ناکام در کنار افرادی، چون منصوریان و مجیدی قرار بگیرد.

محمود فکری

نشان تجارت - محمد آیتی: امروز (جمعه) تیم‌های فوتبال استقلال و نساجی از سری مسابقات لیگ برتر مقابل هم صف‌آرایی کردند که بازی در نهایت با گل دقیقه ۸۶ فرشید اسماعیلی به نفع استقلال تمام شد تا شاید فشار انتقادات هفته‌های اخیر بر فکری و کادر فنی‌اش تا حدی فروکش کند.

اما خالی از لطف نیست نکاتی در خصوص استقلالِ فکری و تقابل آبی‌پوشان و نساجی مطرح شود. استقلال، امشب هم نشان داد خیلی برنامه‌ای برای ایجاد موقعیت‌های خطرناک ندارد و از طرفی، همچنان مثل چند سال گذشته، از داشتن بازیکنی که سبک و جریان بازی را تغییر دهد، محروم است.

نباید انتقادات بسیاری از هواداران استقلال و اهالی فوتبال به نحوه تیم‌داری فکری در استقلالی که امسال مدعی گرفتن جام است را بی‌ربط و مغرضانه دانست، زیرا پس از گذشت هفته‌ها و علیرغم اینکه استقلال در صدر جدول است، نه آن‌ها چشم‌نواز بازی می‌کنند و نه ثباتی در نتیجه گرفتن دارند و بدون‌شک صدرنشینی آن‌ها تاکنون، ریشه در عدم‌نتیجه‌گیری دیگر تیم‌ها داشته است.

اشتباهات متعدد خط دفاعی استقلال و از سوی دیگر، عصبانیت و احساسی بازی‌کردن تیم، آن هم در شرایطی که تنها آرامش می‌توانست گره‌گشای کار باشد، کار را بر استقلال سخت و سخت‌تر کرد و اگر شانس یار استقلال نبود و گل لحظات آخری اسماعیلی به ثمر نمی‌رسید، حتماً اوضاع و احوال روحی و روانی تیم، وخیم‌تر از هفته‌های پیش می‌شد. کارت‌های پرتعداد زرد بازیکنان، پاس‌های کم‌ضرب و گاهاً اشتباه و قهر وریا غفوری پس از تعویض، مُهر تاییدی بر این حرف‌هاست.

قرار دادن سیدحسین حسینی در درون دروازه در بازی با نفت مسجد سلیمان که با اشتباه فاحش او باعث شد دو امتیاز در حساس‌ترین شرایط از کف استقلال برود، امشب به نوعی دیگر در اجازه کادر فنی برای پنالتی‌زدن به قایدی خود را نمایان ساخت. اینکه چرا منافع تیم و هدف آن، که تنها قهرمانی در پایان فصل است خط قرمز و جدی کادر فنی نیست، جای بسی تعجب دارد.

در سال‌های نه چندان دور، وقتی استقلال نیاز به گل و تمام امتیاز بازی داشت، سر و پا حمله می‌شد، اما امشب پاس‌های بی‌دقت و بازی کُند، نشان داد همچنان باید نگران آینده استقلالی بود که سال‌ها روز خوش به خودش ندیده است.

استقلال امشب هم در خلق موقعیت‌هایی که بوی گل دهد ناکام بود و اگر نساجی در برخی صحنه‌ها دقت بیشتری به خرج می‌داد، حتماً نتیجه غیر از این رقم می‌خورد.

در پایان باید یادآور شد اگر مسیر و روند استقلال چیزی به مانند امشب و هفته‌های گذشته باشد، هواداران خیلی نباید دل به تصاحب جام با فکری ببندند و شاید ادامه این راه باعث شود، محمود فکری خیلی زود نامش به‌عنوان سرمربی ناکام در کنار افرادی، چون منصوریان و مجیدی قرار بگیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون