کد خبر: ۲۲۹۴۰
۲۲:۰۰ -۱۶ بهمن ۱۳۹۹
رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم بتوانیم دو طرح انتقال آب را شروع کنیم، یکی از خلیج فارس به خراسان جنوبی و رضوی و یکی از خلیج فارس به سیرجان، یزد و اصفهان.

حسن روحانی

نشان تجارت - حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت پس از استماع گزارش علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید دو کار مهم انجام گرفته است، یکی آب در غرب کشور که میلیارد‌ها متر مکعب آب استحصال شده است و غرب را از لحاظ کشاورزی و باغداری احیا خواهد کرد.

روحانی گفت: همچنین در شرق کشور و در کویر خشک نیز در فاز اول کار بزرگی انجام شد و آن انتقال آب به سیرجان بود که امیدواریم مرحله بعدی آن افتتاح شود.

* امیدواریم بتوانیم در دولت تدبیر و امید دو طرح دیگر را شروع کنیم، یکی از خلیج فارس به استان خراسان جنوبی و رضوی و یک خط دیگر از خلیج فارس به سیرجان، یزد و اصفهان که تحول بسیار بزرگی در صنعت و معدن و اشتغال و آبادانی شرق کشور ایجاد می‌کند.

* طرح آب در شرق کشور از مهمترین پروژه‌های اجراشده در دولت تدبیر و امید است.

*{ با اشاره به رای دادگاه لاهه درباره شکایت ایران از آمریکا}: در حالی که دشمنان می‌خواستند روز‌های تاریکی را برای ایران ترسیم کنند و فضای تنفسی را بر ما تنگ کنند، خبر‌های خوشی داریم که برای همه ما حائز اهمیت است.

* خدمت مردم عزیز ایران تبریک می‌گویم که دیروز دولت تدبیر و امید موفقیت بزرگی در دادگاه لاهه به دست آورد و این چندمین پیروزی است که دولت در دادگاه بین المللی لاهه در مقابل آمریکا بدست می‌آورد و این بسیار مهم است.

* این قدرت و عظمت برای ملت بزرگ ایران در برابر یک ابرقدرت است. در جنگ سیاسی صد‌ها هزار کارشناس و متخصص در کنار آن‌ها است و ما با عده‌ای از دیپلمات‌های محدود به جنگ آن‌ها می‌رویم این عدد کم ما در برابر عدد بزرگ آن پیروزی اش زیبا و درخشان است.

* در بخش حقوقی کمتر سابقه دارد از آغاز انقلاب مباحث را به دادگاه لاهه ببریم که دلایل خاص خودش را دارد در این دولت تصمیم قاطع گرفتیم در مسائل اختلافی در برابر آمریکا بحث را به دادگاه لاهه برسانیم

* در دادگاه بین المللی لاهه ما رای بسیار موفقی گرفتیم علیرغم این که هزاران حقوقدان بزرگ را بسیج کردند رای این بود که دادگاه لاهه به دستور و قرار موقت رای داد که آمریکا باید همه تحریم‌ها در امور انسانی را بلافاصله قطع کند، البته آمریکا عمل نکرد.

* یک بار مرحوم دکتر مصدق به این دادگاه رفت و در تاریخ ما ماندگار شد. در این دولت چندین نوبت ما به دادگاه بین المللی رفتیم و بحمدالله تا امروز در همه مراحل پیروز بودیم. البته دعوای اصلی ماهوی راجع به این پرونده هنوز در آینده است، ولی در این مرحله آمریکایی‌ها خیلی تلاش کردند که به دادگاه ثابت کنند که شما نمی‌توانید به این مسئله رسیدگی کنید، اما این رای درباره صلاحیت دادگاه صادر شد و این یک موفقیت حقوقی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

* تحصیل کردگان این سرزمین در حقوق و دیپلماسی در همه‌جا موفقیت و پیروزی‌های شگرف و بزرگی را به دست آوردند و من این موفقیت بزرگ را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

* مساله فولاد، نساجی و پتروشیمی برای کشور حائز اهمیت است، در زمینه معادن بحث قدیمی بود که از معادن سنگ رو استخراج کنیم در خدمت آب ببریم یا آب را استحصال بکنیم در خدمت معدن ببریم، همیشه این موضوع محل بحث بود در این بحث روشن بود که اگر آب را از دریا شیرین کنیم و کنار معدن ببریم به صرفه‌تر است.

* شرق کشور از لحاظ امنیت ملی برای ما بسیار مهم است اگر ایران را در نظر بگیرید کفه شرق و غرب مساوی نیست کفه غرب بالاست و کفه شرق پایین‌تر است به دلیل اینکه در منطقه غرب ایران آب و زمین مناسب کشاورزی است، اما مشکل عمده شرق آب است در شرق هم زمین مناسب و معادن وجود دارد، اما مشکل عمده آب است..

* معادن غنی در سطح کشور وجود دارد؛ در دولت تدبیر و امید کار بزرگی در اکتشاف معادن انجام شد و نسبت به قبل چندین برابر شد در یک آمار در طول این هفت سال ۲۶ برابر قبل اکتشاف معدن را انجام دادیم کار عظیم و بزرگ انجام گرفته است.

* در کشور ما پنج میلیارد تن سنگ آهن داریم و می‎توانیم با استخراج تبدیل به فولاد بکنیم برای ما بسیار مهم است. ایران دهمین کشور دنیا در تولید فولاد است ما وارد کننده فولاد بودیم وامروز صادرکننده فولاد هستیم.

* رشد ما در بعضی از موضوعات نسبت به سال ۹۲ صد در صد شده و البته در برخی موارد نسبت به سال ۹۲، ۳۷ درصد شده است تحول بسیار بزرگی در این ۷ سال به وجود آمده است. تولید فولاد خام در سال ۹۲، ۱۵ میلیون تن بوده و در سال ۲۶ میلیون تن شده است و ظرفیت ما در فولاد حدود ۳۸ میلیون تن شده است.

* در محصولات مختلف فولادی تولید در سال ۹۲، ۱۶ میلیون تن بوده و در سال ۹۸ شده ۲۳ میلیون تن شده است از لحاظ ظرفیت ۵۶ میلیون تن ظرفیت ایجاد شده است این کار بزرگی است و نشان می‌دهد ما در صنایع و فولاد و مس شرایط ما بسیار خوب است و پیشرفت داشتیم.

* استاندار زنجان توضیح داد که بسیاری از طرح‌هایی که امروز افتتاح کردیم، عمده فعالیت‌ها برای این طرح‌ها در سال‌های ۹۷ و ۹۸ انجام شده است یعنی ما در جنگ اقتصادی توانستیم این پروژه‌های بزرگ را به افتتاح برسانیم و امسال تاکنون ۳۰ طرح بزرگ صنعت و معدن افتتاح شده است و باز هم طرح‌های بزرگی داریم که تا پایان سال می‌توانیم به افتتاح برسانیم.

* این مساله به معنای آن است که ملت ما با نشاط و زنده است و تحریم رنج فراوانی برای مردم ما ایجاد کرد، اما سد راه ما نشد. دشمنان در مسیر راه ما سنگ اندازی کردند و روند حرکت ما را کند کردند، اما نتوانستند ما را متوقف کنند قطعاً نخواهند توانست چراکه ملت ما با همان نشاط و روحیه این روند را ادامه می‌دهند.

* اگر امسال مردم می‌توانستند به خیابان‌ها بیایند، کشور‌های جهان می‌دیدند امسال هم باز مردم بیش از سال‌های پیش به خیابان‌ها می‌آیند، اما پروتکل‌های بهداشتی این اجازه را به مردم ما نمی‌دهد، اما دل مردم در دهه فجر پر از نشاط است و مردم همان لعنت و نفرین را بر آن‌هایی که مردم را در فشار گذاشتند می‌فرستند.

* دشمنان سه سال است که جنگ را علیه کشور ما ایجاد کرده‌اند و سال هاست تحریم را علیه ایران اعمال می‌کنند و مردم بر آنان نفرین می‌فرستند. این دشمنان همان کسانی هستند که نمی‌خواستند انقلاب ما پیروز شود و هدف شان این بود که انقلاب اسلامی استقرار پیدا نکند و بار‌ها تلاش کردند انقلاب را سرنگون کنند، اما موفق نشدند.

* این آخرین بار و آخرین تلاش آنان بود و خوشبختانه به موفقیت نرسیدند و ملت ما به این موفقیت بزرگ دست پیدا کرد. بنده بسیار خوشحالم که امروز همه افتتاح‌ها متمرکز در یک استان بود چرا که معمولاً افتتاح‌های هفتگی در چند استان انجام می‌شود، اما امروز همه افتتاح‌های ما مربوط به استان زنجان بود.

* ما بسیار خوشحالیم که این طرح‌ها افتتاح شد و ۷ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شده است که همه این‌ها توسط بخش خصوصی بوده است و دولت، بانک‌ها و در برخی از بخش‌ها صندوق برای کمک رسانی به این بخش استفاده شده است، اما بخش خصوصی به میدان آمد و این کار بزرگ را به ثمر رساند. با افتتاح این پروژه‌ها بیش از ۱۷۰۰ نفر امروز مشغول به کار شدند.

*دهه فجر را مجدداً به مردم تبریک می‌گویم و افتتاح‌های زیادی در این دهه انجام شده است که موجب شادمانی ما است و ان شاءالله سال آینده که چهل و سومین پیروزی انقلاب اسلامی است ملت ایران شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشند.

منبع: خبرآنلاین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون