کد خبر: ۲۲۷۲۸
۱۳:۲۸ -۱۲ بهمن ۱۳۹۹
وزیر امور خارجه کشورمان در بازدید از مرز جلفا گفت: رونق اقتصادی ارس با بازگشایی محور‌های مواصلاتی منطقه تحقق می‌یابد.

منطقه آزاد ارس

نشان تجارت - محمدجواد ظریف در جریان سفر منطقه‌ای خود، پس از دیدار با مقامات جمهوری خودمختار نخجوان از مرز ایران و نخجوان بازدید کرد.

ظریف در این بازدید‌ها که با همراهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان این استان انجام شد، در جریان وضعیت تبادلات مرزی دو کشور قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در حاشیه این بازدیدها، با ابراز خشنودی از پایان جنگ قره‌باغ و ابراز امیدواری نسبت به برقراری صلح و دوستی در منطقه، گفت: اکنون زمانی است که همه ما باید نگاه رو به جلو داشته باشیم.

وی با اشاره به مذاکرات خود با مقامات کشور‌های منطقه، اظهار داشت: رفع انسداد خطوط مواصلاتی میان کشور‌های همسایه که در اثر بحران قره‌باغ اتفاق افتاده بود مورد تاکید قرار گرفت و تحقق این موضوع به نفع همه خواهد بود.

ظریف تصریح کرد: اولین خط مواصلاتی که می‌تواند بازگشایی شود خط جلفا- نخجوان- ارمنستان است که موجب رونق دوباره منطقه جلفا و ارس می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: امکانات بسیار زیادی در کشور‌های منطقه وجود دارد و ما می‌توانیم با همکاری، راه را برای درگیری ببندیم و صلح پایدار را در منطقه شاهد باشیم.
بازدید از ایستگاه راه‌آهن و گمرک جلفا در نخجوان و پل مرزی ایران و آذربایجان از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به نخجوان بود.

منبع: فرینا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون