کد خبر: ۲۲۴۰۸
۱۳:۲۸ -۰۶ بهمن ۱۳۹۹
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد ارس از حذف مدارس کانکسی و نیز رفع مشکلات دانش آموزان بازمانده از تحصیل روستا‌های محدوده‌های منطقه آزاد ارس خبر داد.

منطقه آزاد ارس

نشان تجارت - یوسف داداش زاده در حاشیه نشست مشترک مدیرعامل این سازمان با مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در این نشست که در راستای احداث مدارس جدید و حذف مدارس کانکسی و بررسی و حل مشکلات مربوط به دانش آموزان بازمانده از تحصیل و کمبود امکانات تحصیلی روستا‌های محدوده‌های چهارگانه منطقه آزاد ارس برگزار شد مقرر شد ضمن برآورد هزینه، تفاهم نامه همکاری مشترک این سازمان با اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی جهت رفع این موارد منعقد گردد.

داداش زاده افزود: با اجرای مفاد این تفاهم نامه، ظرف ۵ ماه آینده تمامی موارد در این زمینه مرتفع می‌شود.
وی با اشاره به کمک‌های سازمان منطقه آزاد ارس برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش ارس تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی این سازمان در حوزه آموزش و پرورش محدوده ارس اختصاص یافته است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد ارس مجموع کل دانش آموزان منطقه آزاد ارس را در سال ۹۹ بالغ بر ۴ هزار و ۹۳۱ نفر عنوان کرد و افزود: در حاضر ۷۶ مدرسه در محدوده ارس دایر می‌باشند.

تشکیل ۸ جلسه شورای آموزش و پرورش، احداث ۲ مدرسه از جمله مدرسه ۱۲ کلاسه شریعتی جلفا و مشارکت در احداث هنرستان فنی شاهمار، تجدید بنای مدرسه ۱۲ کلاسه متوسطه ارس، تجهیز پژوهش سرای دانش آموزی و کتابخانه‌های مدارس محدوده، مشارکت در چمن مصنوعی مدرسه ارس، هوشمندسازی تمامی مدارس محدوده، مساعدت در هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی مدارس، تامین و تجهیز مدارس محدوده به لوازم ورزشی، برگزاری و مشارکت در بیش از صد‌ها برنامه آموزشی و فرهنگی برای دانش آموزان و کمک به مدارس همجوار بخشی از اقداماتی است که سازمان منطقه آزاد ارس در راستای بهبود وضعیت آموزش و پرورش شهرستان انجام داده است.

منبع: فرینا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون