کد خبر: ۲۲۳۶۳
۱۳:۳۷ -۰۵ بهمن ۱۳۹۹
قطعات حساس، تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری مجتمع بندری امام خمینی به همت شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و تولید شد.

بندر امام خمینی

نشان تجارت - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با اشاره به حمایت‌های این اداره کل در خصوص استقرار و راه‌اندازی کارگاه و لابراتور‌های تولیدی یکی از شرکت دانش بنیان در مجتمع بندری امام خمینی بیان داشت: این شرکت‌ها با نیازسنجی و طراحی مجدد قطعات حساس کنترلی که امکان تأمین آن‌ها به واسطه تحریم‌های ظالمانه از کشور‌های سازنده امکان پذیر نیست، گام بلندی در تولید قطعات مهم و استراتژیک و حذف وابستگی برداشتند.

دریس در ادامه افزود: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور موفق شده است بیشترین اثرات را در تولید قطعات الکترونیکی به خود اختصاص دهد و سه قطعه حساس در حوزه کنترول مربوط به تجهیزات مهم و راهبردی بندری طراحی و تولید کند.وی ساخت زاویه سنج، موقعیت‌سنج و جوی استیک (Joystick) تجهیزات صنعتی را از اهم این تولیدات برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان کاهش وابستگی به کشور‌های خارجی از طریق ایجاد مجتمع کارگاه‌های صنعتی در این اداره کل و کاهش اثرات تحریم‌های ظالمانه را از اهم فعالیت شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد.

یادآور می‌شود مجتمع بندری امام خمینی (ره) با اتکا به دانش و تخصص بومی و با حمایت از شرکت‌های دانش محور در کشور تاکنون اقدامات قابل توجهی در حوزه طراحی و تولید انواع قطعات مورد نیاز تجهیزات دریایی وبندری انجام داده است.

منبع: فرینا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون