کد خبر: ۲۲۰۵۸
۱۵:۳۶ -۲۹ دی ۱۳۹۹
نسا سلیمانی کارگردان نمایش «انگشتری» حضور حاج قاسم در یکی از روستا‌های سوریه برای نجات اهالی از دست داعش را موضوع نمایش خود کرده است.

سردار سلیمانی

نشان تجارت - نمایش «انگشتری» به نویسندگی مصطفی جعفری خوزانی و کارگردانی نسا سلیمانی که در جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» شرکت داشته، از سوی داوران این جشنواره مجوز شرکت در بخش «سرباز انقلاب جشنواره تئاتر فجر» را دریافت کرد. از این رو با کارگردان این اثر صحبتی کوتاه داشتیم.

نسا سلیمانی، کارگردان نمایش «انگشتری» درباره موضوع این اثر گفت: موضوع نمایش درمورد فردی است که به فتوای آیت الله سیستانی مدافع حرم می‌شود. در سوریه با حاج قاسم سلیمانی آشنا شده و به دفاع ازشهر‌های مورد تجاوز داعش می‌پردازد. در سر در دروازه یکی از روستا‌ها تعدادی از مردان را می‌بیند که آن‌ها را به صلیب کشیده اند.

وی در ادامه افزود: انگشت انگشتری یکی از جوانان شهید به صلیب کشیده را قطع کرده اند. پس از چندی متوجه می‌شویم که فردی که انگشت انگشتری اش قطع شده داماد بوده و داعش قصد دزدیدن انگشتر وعروس را داشته است؛ که با مقاومت داماد رو به رو می‌شود و در نتیجه داعش این داماد جوان را به صلیب می‌کشد. در نهایت باهوشیاری حاج قاسم همه زن‌های روستا نجات پیدامی کنند.

سلیمانی در خصوص پیشنهاد اجرای نمایش «انگشتری» گفت: این نمایش پیشنهاد نویسنده اثر جناب آقای مصطفی جعفری خوزانی است. این هنرمند درباره فرم صحنه بیان کرد: فضای اجرای نمایش رئال بود و صحنه نمایش با گاری وفروش انگشتر شروع می‌شود و پس از شروع ماجرا‌های داستان، گاری به تراکتور تبدیل می‌شود. سایر المان‌های صحنه نیز عبارتند از: تخت بیمارستان، مینی بوس، خاک ریز و.

کارگردان نمایش «انگشتری» در پایان درباره جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» گفت: جشنواره باوجود نوپا بودن بسیارخوب برگزارشد و امیدوارم درسال‌های بعد بهتر شود وامکان اجرا درشهر‌های مختلف نیز باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون