کد خبر: ۲۱۷۵۰
۱۹:۵۴ -۲۳ دی ۱۳۹۹
حمید کنگرانی فراهانی هنرمند مجسمه‌سازی است که اخیراً مجسمه‌ای از سردار شهید سلیمانی با هنر او ساخته و رونمایی شد. هنرمندی که تجربه طراحی و ساخت مجسمه‌های هایپررئال بسیاری از چهره‌های فرهنگی، سیاسی، علمی و ورزشی را هم در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

تندیس های افراد مشهور

نشان تجارت - کنگرانی به بهانه رونمایی از اثر جدید خود، درباره شروع فعالیت حرفه‌ای‌اش در حوزه ساخت مجسمه‌های مومی هایپررئال، به خبرنگار مهر گفت: فعالیت حرفه‌ای خودم را در زمینه مجسمه‌سازی از حدود سال ۱۳۷۶ آغاز کردم و تا امروز بیش از ۳۵۰ اثر هایپررئال، برنزی و فایبرگلاس برای فضاهای مختلف و موزه‌های ایرانی و خارجی طراحی و خلق کرده‌ام.

وی تعدادی از مجسمه‌هایی که در سبک هایپررئال کار کرده است، نام برد و توضیح داد: اولین مجسمه هایپررئالی که از هنرمندان ایرانی کار کردم، متعلق به زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی بود که دو مجسمه از ایشان ساختم؛ یکی در موزه سینما و دیگری در خانه موزه استاد انتظامی قرار دارد.

کنگرانی ادامه داد: از دیگر مجسمه‌های هایپررئالی که کار کرده‌ام، می‌توانم به مجسمه‌های علی حاتمی، مرتضی ممیز، حمید سمندریان، داوود رشیدی، محمود فرشچیان، علی نصیریان، رضا کیانیان، غلامحسین بنان، محمدحسین شهریار و طیب حاج‌رضایی اشاره کنم.

از چهره‌های سیاسی ایران هم کار کرده‌ام که ۳۰ اثر در موزه مجلس شورای اسلامی قرار دارد که همگی برگرفته از تاریخ مشروطه هستند. تندیس‌های امام خمینی (ره)، شهید مدرس، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، دکتر مصدق، شیخ فضل الله نوری، شهید بهشتی، شهید رجایی، دکتر شریعتی از جمله تندیس‌هایم از چهره‌های سیاسی است. همچنین از چهره‌های علمی کشور نیز مجسمه پروفسور رحیم رحمان‌زاده را ساخته‌ام که در حال حاضر در برلین نصب شده است. عبدالله موحد و ناصر حجازی نیز از چهره‌های ورزشی بودند که مجسمه‌هایشان را ساختم.

تندیس های افراد مشهور

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون